Fiorano
Trådstartare
Att all avelsverksamhet på Flyinge ska/har lagts ner kan knappast ha undgått någon. Det hörs lite upprörda, uppgivna röster i Ridsport och från hästprofiler på facebook. Men någon som om det GÖRS något för att avelsverksamheten ska behållas (inom nuvarande regi). Finns öht någon skriftlig kritik till hur stiftelsen hanterar Flyinge? Uppmärksammas detta i några andra medier än just ridsportmedier? Hur Flyingestiftelsen är uppbyggd med "styrelseproffs" som sitter på flera stolar i olika styrelser som har med Flyinges ekonomi att göra borde rimligen vara av ett allmänintresse. Sättet som Flyinge nu avverkas är knappast unikt inom företagsvärlden kan jag tänka mig-men i detta fallet är det en stor kulturskatt med en 350 år gammal historia som drabbas.
Finns det någon som vet vad som göras? Vad kan man som enskild person göra? Desto mer jag tänker på detta desto argare blir jag!
Finns det någon som vet vad som göras? Vad kan man som enskild person göra? Desto mer jag tänker på detta desto argare blir jag!