Trafikpolisen gör sitt jobb!

Mia_R

Trådstartare
Äntligen så har polisen, även om det än så länge bara är i Södertälje, varit aktiva och smällt mittfilsåkarna på fingrarna! :banana::banana::banana:

Nu väntar jag bara på att de ska ta itu med alla som kör omkring med halvljus i kombination med dimljus och de som inte orkar sopa av bilarna utan bara drar igång vindrutetorkarna när de ska iväg och resten av bilen ser ut som en igloo med översnöade lycktor och skyltar. :devil:

Skylla på att inte veta att man ska ligga i höger fil annat än vid omkörning är en usel ursäkt, kan man inte filkörning ska man inte ha körkort heller! :banghead:

:bow::bow::bow: Trafikpolisen :bow::bow::bow:

Bra gjort!! :bow:

Nu hoppas jag att de fortsätter med att ta alla som kör om i högerfilen, åker sicksack mellan filerna på motorvägen och slutligen alla jäkla bilskolebilar som lär ut att man 1 - inte behöver ha lyset på på bilen och 2 - att man inte behöver använda blinkers :meh:

Tja jag förespråkar att följa trafikrytmen och att spara miljön framför stolliga insatser av polis.
Vad händer om du i godan ro kör i dina 90km och byter till högerfil? Jo där ligger långtradarna, husbilarna, bilar med släp och husvagnar i 70. Gasa-bromsa-gasa-bromsa det ställer helt klart till det för både bensinförbrukning och utsläpp.

@Oldie Fast om man ser att där i högerfilen ligger långsamt körande fordon så är det väl bara att man fortsätter köra om dessa alternativt planerar sin omkörning i tid så man slipper gasa och bromsa. Inte svårare än så! Det polisen vill få bort är dom som konstant ligger i mittfil utan att köra/behöva köra om någon.

Tja jag förespråkar att följa trafikrytmen och att spara miljön framför stolliga insatser av polis.
Vad händer om du i godan ro kör i dina 90km och byter till högerfil? Jo där ligger långtradarna, husbilarna, bilar med släp och husvagnar i 70. Gasa-bromsa-gasa-bromsa det ställer helt klart till det för både bensinförbrukning och utsläpp.
Ligg i rätt fil och kör om som vanligt utan att gasa, bromsa, gasa. Planera din körningen eller stanna hemma om du är så gammal att du inte kan/orkar/vill följa trafikreglerna. :up:

Ligger du konstant i vänsterfilen när det är tvåfiligt? Skicka in körkortet om din läkare inte rapporterat in dig som gaggig redan.

Jamen det är ju det som är grejen - om alla lusar la sig till höger istället för att häcka i mittfilen så skulle jag inte göra det?
Nu är ju högerfilen folktom så det är enklast att susa förbi där. :p
problemet är ju att varje gång jag vill svänga in i högerfilen så kommer en jäkla dåre å kör om på INSIDAN - jag blev nästan av m backspegeln i helgen som var för någon kom i 130 på 100-sträckan ....
Det är inte jag som åker dit om det skulle smälla...... :angel:

Jamen det är ju det som är grejen - om alla lusar la sig till höger istället för att häcka i mittfilen så skulle jag inte göra det?
Nu är ju högerfilen folktom så det är enklast att susa förbi där. :p
Exakt, det är ju därför polisen nu bötfäller mittfilsåkarna eftersom de förhindrar omkörning! Om de låg i rätt fil skulle vänsterfilerna användas till omkörning, men nu tvingas övriga trafikanter köra om i fel fil och att förhindra omkörning är mer fel än att hålla rätt hastighet men köra om i högerfilen än ligga som bromskloss i vänster eller mittfil. Polisen kommer fortfarande att lugga fortkörarna, men de som inte håller avstånd och de som inte ligger i rätt fil förtjänar även de att få smäll.

problemet är ju att varje gång jag vill svänga in i högerfilen så kommer en jäkla dåre å kör om på INSIDAN - jag blev nästan av m backspegeln i helgen som var för någon kom i 130 på 100-sträckan ....
Lova att undvika E18 Norrtäljevägen så lovar jag att inte köra på dig. ;)

Ligg i rätt fil och kör om som vanligt utan att gasa, bromsa, gasa. Planera din körningen eller stanna hemma om du är så gammal att du inte kan/orkar/vill följa trafikreglerna. :up:

Ligger du konstant i vänsterfilen när det är tvåfiligt? Skicka in körkortet om din läkare inte rapporterat in dig som gaggig redan.

Näpp det gör jag inte men nu var inte frågan 2-filigt. Sedan tycker jag din raljerande ton är onödig jag har inte förolämpat din intelligens så sluta förolämpa mig. Eller blocka om du tycker det är bättre. Invektiv (som jag inte, med hänsyn till moderatorernas lust att banna mig för minsta lilla inte skriver ut)

Visst åker du dit, precis som alla andra gör som inte ser att det är säkert att byta fil innan filbyte sker oavsett om det är i cirkulationsplats, i tätbebyggt område eller på motorväg.
Näpp det gör jag inte men nu var inte frågan 2-filigt. Sedan tycker jag din raljerande ton är onödig jag har inte förolämpat din intelligens så sluta förolämpa mig. Eller blocka om du tycker det är bättre.
Oavsett om det är två- eller flerfilig väg ska man ligga i höger fil om man inte ligger i omkörning, det spelar ingen roll hur många filer det är. Någonting som det är din skyldighet som trafikant att känna till. O_o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka