Trafikolycka med mosad transport!

BallsOfSteel

Trådstartare
Vi skulle åka ner till Hoting och starta några hästar, körde en hästbuss och hade 3 stycken därinne, och tur var det att alla guldgossar kom med, visade det sig.

När vi hade kommit utanför Lycksele körde vi förbi ett kalhygge där det stog en älgtjur, vi tittade och körde förbi, när vi hade kommit några kilometer bort ringde kuskens mobiltelefon och de som körde bakom oss med finka och endast en häst hade vart med om en olycka, frågade snällt om vi kunde vända och hämta upp deras häst, sagt och gjort. När vi kom dit fick vi väääärldens chock. Bilden säger allt..

21998015.jpg

Älgtjuren sprang rakt in i finkan, skulle hoppa mellan bilen och finkan. Som tur var så stog hästen på andra sidan och tog ingen skada av detta, vart inte ens rädd. Älgen hade typ fastnat inne i finkan och sedan när de pallnitade hade den ramlat ur och rullat ner i diket. Polisen ringdes och de fick komma och avliva älgen som hade brutit båda horn (har bild på detta också men känns inte direkt som att det bör visas). Till saken, har NÅGON hört talas om att nått sådant har hänt? Hela väggen har ju åkt av... :eek::eek:

Man kan ju säga att de hade änglavakt.
Ursäkta för onödig tråd men jag måste bara få ur mig..

Sv: Trafikolycka med mosad transport!

Jisses !! :eek:

Ja, älgar är väl inte skogens smartaste djur... Tur att hästen klarade sig iaf !
Måste ha varit en sjujäkla smäll...eller är inte hästtransporter säkrare än så ?!?!?

HJÄLP!!! Ja, jag vet nån älg som har tänkt hoppa mellan släp o lastbil. O ett par rådjur...
Tur de gick bra alla fall!!
Men fasen vad rädd hästen måste blitt!!!

Jooo ja vill se bilden.
Nä, behövs inte.

När jag gick i gymnasiet. Hoppade en älg rakt in i ett klassrum med elever i... Skolan låg i stan. :eek:

Jisses !! :eek:

Ja, älgar är väl inte skogens smartaste djur... Tur att hästen klarade sig iaf !
Måste ha varit en sjujäkla smäll...eller är inte hästtransporter säkrare än så ?!?!?

Allvarligt, vad tror ni en hästtransport är gjord av? :eek:

De tål nog inte alltför mycket. Hörde om en proffstränare som skulle dra en nyinköpt tom finka från en travbana till den lycklige köpare. Han hade nog glömt att släpet var med? I alla fall välte släpet över ett vägräcke och blev en transport för giraffer eller "ett cabbat hästsläp".

Vad har tåligare kaross? Ett hästsläp eller en bil?

Själva stolparna som håller upp hästsläpet ser i alla fall inte ut att vara sådär jättekraftiga heller. Det gäller ju att hålla nere vikten på släpen...

Liknande trådar

M
Hästmänniskan (borde inlägget ligga på gnägg får ni gärna flytta det). Ursch, det hade verkligen kunnat slutat illa igår kväll. Jag, min sambo och...
Svar
15
· Visningar
1 795
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30