Träningsvärk vart är du?

Jag hör ofta i min omgivning om folk som får träningsvärk efter att de ridit osv, men själv har jag aldrig stött på det "problemet".

Jag funderar mycket på om det är för att min kropp är van vid att rida eller om det är så att jag kanske inte ens rider på "riktigt". Visst har väl känt av bålen och sittbenen efter ett ridpass, men dagen efter har aldrig varit något problem med träningsvärk och liknande.
De jag har hört som får träningsvärk, verkar knappt kunna gå dagen efter och det gör tydligen ont.

Hur reflekterar ni över träningsvärk från ridningen? :)

Du kanske "åker häst" och inte anstränger dig så mycket?
 
Jag åker häst ungefär tre gånger om året. Skrittar ut i skogen, travar lite om hästen är på gott humör. Jag skulle kanske rida lite oftare om jag inte hade sån fruktansvärd träningsvärk efter varje "pass". Det tar mig en vecka innan jag kan röra mig normalt igen. Annan styrketräning och rörelse får jag sällan sådan träningsvärk av. Men det kan bero på att hästen jag rider är en ardenner modell bred, och att jag är ovan och osmidig och säkert spänner mig omedvetet. Det var 10 år sedan jag slutade med riktig, regelbunden ridning. Vi håller oss till körning, det känns bäst för alla inblandade.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 330
Senast: Solstig
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 692
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 299
Senast: Zpunk
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 792

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Julklappstips till tränare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp