F
Fruentimber
Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! Jag gissar att planerandet redan är igång för många av oss och flera har säkert redan hunnit sätta några frön i jorden.
För egen del börjar det bli dags att ta fram chili- och paprikafrön som jag kommer att så på nyårsdagen, så det är startskottet för min del. Jag ska även sätta mig och förboka utsäde av potatis, lök och sparris. Nästa gång det blir mildväder ska jag även passa på att utöka och grunda några pallkragar och flytta några kragar från ett område jag inte riktigt får fason på, så det blir nästa års potatisland istället.
Bjuder på en bild från i somras, i början av juli!
Finns det något särskilt du satsar på 2024?
Vad tar du med dig för lärdomar från 2023?
God fortsättning och gott nytt TRÄDGÅRDS- OCH ODLINGSÅR!
För egen del börjar det bli dags att ta fram chili- och paprikafrön som jag kommer att så på nyårsdagen, så det är startskottet för min del. Jag ska även sätta mig och förboka utsäde av potatis, lök och sparris. Nästa gång det blir mildväder ska jag även passa på att utöka och grunda några pallkragar och flytta några kragar från ett område jag inte riktigt får fason på, så det blir nästa års potatisland istället.
Bjuder på en bild från i somras, i början av juli!
Finns det något särskilt du satsar på 2024?
Vad tar du med dig för lärdomar från 2023?
God fortsättning och gott nytt TRÄDGÅRDS- OCH ODLINGSÅR!