köpte Lombardo, va flera som sa den va bra till chiliflakes, själv har jag noll kollJag hade satsat på en klassisk chilisort med bra avkastning typ 'Anaheim' eller liknande, och så 2-3 plantor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
köpte Lombardo, va flera som sa den va bra till chiliflakes, själv har jag noll kollJag hade satsat på en klassisk chilisort med bra avkastning typ 'Anaheim' eller liknande, och så 2-3 plantor.
Hur har ni era paprikor ståendes nu i början ? Ändrar ni nått beroende på hur mycket som kommer upp?
Tack! Har ju mattor kvar sen ödlorna och ormarna. Borde fungera, har väldigt varmt inne för tillfället. Är tydligen allt eller inget.Med värmematta och växtljus. Beroende på inomhustemperaturen tar jag bort värmemattan för att de inte ska skjuta iväg alltför mycket vartefter de gror. Men vi har det väldigt svalt inomhus vintertid, så det händer att jag behöver stötta med värme för att de inte ska avstanna helt.
Tack! Har ju mattor kvar sen ödlorna och ormarna. Borde fungera, har väldigt varmt inne för tillfället. Är tydligen allt eller inget.
Jag är alltså inte ensam längre om 125% grobarhet. Folk tror jag driver med dem när jag berättar om mina 4 frön som blev 5 plantor.Satte fyra tomatfrön för en vecka sen
Nu har jag fem små plantor
125% grobarhet
Alltså det blir ju alltid fler plantor än vad man såttJag är alltså inte ensam längre om 125% grobarhet. Folk tror jag driver med dem när jag berättar om mina 4 frön som blev 5 plantor.
Meeen nu vill jag ju ha Ingrid Bergman oxå.Jag hade bra framgång med potatisen i pallkragar i år så tänkte utöka den 2024! Har ett bra ställe i trädgården som aldrig blir nåt annat som jag tänkte gräva ut och ha riktigt potatisland, och använda palllkragarna till nåt annat.
Sen ska jag köpa fler rosenbuskar, mina Ingrid Bergman trivs utmärkt längs kanten på verandan men förlorade några andra buskar jag planterade så de vill jag ersätta
De är så otroligt maffiga! Riktiga skönheten och odjuret-rosor, har tänkte köpa ännu fler så de riktigt fyller ut rabattenMeeen nu vill jag ju ha Ingrid Bergman oxå.
Den björken är för gammal. Har för mig att veden inte ska vara helt färsk men inte heller för gammal. En månad efter fällning ska vara bra att ympa in svamp i stocken.Jag blev lite sugen på att odla svamp förresten. Tog ner en björk i somras så har färsk ved att plantera i.
Någon som testat? Tyvärr vet jag inte hur de olika svamparna man kan köpa mycel till smakar, kanske måste köpa i mataffären och provsmaka först .
Yes. Minst 2 veckor stod det i mina instruktioner, för att trädets försvar mot svampar skulle ha minskat tillräckligt. Grejen är att svampar är fantastiska krigsmaskiner så när de väl etablerat sig dödar de nytt mycel som ympas in, så det är en kort period när trädet är utan svamp men också utan försvar som det ska ske.Den björken är för gammal. Har för mig att veden inte ska vara helt färsk men inte heller för gammal. En månad efter fällning ska vara bra att ympa in svamp i stocken.
Hm, hur lång tid är max då? Kollade mina bilder och den är nedsågad den 9:e september. Den har förvarats i ett förråd utomhus sen den togs ner om det spelar någon roll (tänkt till ved men bara uppsågad i stockbitar än).Yes. Minst 2 veckor stod det i mina instruktioner, för att trädets försvar mot svampar skulle ha minskat tillräckligt. Grejen är att svampar är fantastiska krigsmaskiner så när de väl etablerat sig dödar de nytt mycel som ympas in, så det är en kort period när trädet är utan svamp men också utan försvar som det ska ske.
Här https://svamphuset.com/pages/faq står max en månad.Hm, hur lång tid är max då? Kollade mina bilder och den är nedsågad den 9:e september. Den har förvarats i ett förråd utomhus sen den togs ner om det spelar någon roll (tänkt till ved men bara uppsågad i stockbitar än).
Tack, läste på sidan men missade deras FAQ. Det står dock också att man kan förvara stockarna inomhus för att minska risken för konkurrerande mycel och mina är ju inne. Men jag fixar nya stockar för säkerhets skull, så får de här bli ved som det var tänkt från början.Här https://svamphuset.com/pages/faq står max en månad.