Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det beror på hur långt de kommit. Är de för små/kartiga så funkar det inte så bra.
Kul att du fått svar på din fundering! Med den beskrivningen tänkte jag slån direkt, jag tycker de är ett litet helvete. Men det kan ju finnas andra taggiga buskar också som kunde ha passat.Yes, bildgooglat nu och slån är det! Snyggt, du får en extra guldstjärna för att ha lyckats tolka min konstiga beskrivning haha
Minns dessvärre inga blommor i våras (trädgården är inte min bästa gren i husägandet ) men ett par mörkblåa bär vet jag att jag har sett.
Idag har det varit varmt och soligt. Rena magin!
Mina gröna tomater har ändrat färg under dagen. Vissa röda sorter har skiftat mer till limegrönt och några gula cocktail har till och med börjat gulna!
SMHI lovar varmt de närmaste tio dagarna. Kanske törs jag hoppas på att få tomater i år?
Förra året slängde jag mängder av plantor fulla med gröna tomater på komposten. De mognade inte och sedan kom frosten.
Jag har sått frö från mina vita med både posiivt och negativt utfall. De med positivt utfall gav jag till mina systrar men ingen av dem har någon planta kvar.Det är något coolt med långsiktigheten i odlandet, när man tänker i 20-års cykler! Men kul att de tagit sig så bra redan från frö. Jag har för mig att jag sådde en del fröer från mina egna plantor för några år sedan, men hittills utan framgång. Kanske värt ett nytt försök då!
Jag har sått frö från mina vita med både posiivt och negativt utfall. De med positivt utfall gav jag till mina systrar men ingen av dem har någon planta kvar.
Det där med 20 år kanske var att ta i... Jag kommer att vara 84 år 2040...
Helt rätt! Själva majskolven är längre ner på plantan.Vår majs har börjat blomma (?) och det faller liksom ner små fröbitar över plantorna. Har inget minne av att de gjort så tidigare år.
Tack, du gjorde mig lättad. Måste missat det förr om åren. Eller glömt .Helt rätt! Själva majskolven är längre ner på plantan.
Mina majs blommar också. Jag, som är nybörjare på majsodling, undrar mest var majskolvarna sätter sig? I bladvecken? Finns det några "blommor av andra könet" där nånstans, som tar emot pollen från toppblommorna? Jag hittar inget sånt när jag letar, men kanske letar jag fel?Helt rätt! Själva majskolven är längre ner på plantan.
Jag är inte expert, men i bladvecken dyker det upp lite "strån" som jag antar har med pollineringen att göra?Mina majs blommar också. Jag, som är nybörjare på majsodling, undrar mest var majskolvarna sätter sig? I bladvecken? Finns det några "blommor av andra könet" där nånstans, som tar emot pollen från toppblommorna? Jag hittar inget sånt när jag letar, men kanske letar jag fel?