M
Martenix
Och så en lite yvigare bukett
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har tunn tråd på vissa och snöre på vissa. Rosorna verkar inte bry sigJag har Spaljé funderar mer på hur jag ska binda upp den mot den och med vad. Rädd att göra fel
Hur hårt binder du?Jag har tunn tråd på vissa och snöre på vissa. Rosorna verkar inte bry sig
Jag är lite slarvig, så ganska löst av den anledningenHur hårt binder du?
Mitt bestånd av tvestjärtar detta år är fullständigt galet. De är nu så många att de börjat ge sig på mina blommor! Klematis och petunior än så länge. I växthuset knaprar de upp bladen på mina auberginer. Vad fan gör man? Lyfte lite på en ampel som blivit hängig och jodå - en enorm hög tvestjärtar. Värsta jag sett.
Jävla as.
Nu ska jag gå och släppa ut hönsen och hoppas att de får i sig en och annan.
Mamma ska klippa gräset imorgon så jag har krattat äppelkart. Tänk så mycket potentiell frukt som inte blir något.
Visa bifogad fil 53547
Här har vi alltid gjort det, iaf under melonträdet. De är ju stenhårda projektiler om de får fartKratta äppelkart... är det något man ska göra innan man klipper?
Här har vi alltid gjort det, iaf under melonträdet. De är ju stenhårda projektiler om de får fart
Alltså, jag tror inte melonkarten går sönder av klipparen...Jag är slö så jag ser kartmoset som näring till gräsmattan Däremot krattar jag bort fullstor fallfrukt, det brukar bli så geggigt annars.
Jo, det stämmer att jag var med även i år I 1000 trädgårdar. Har varit med två gånger tidigare också.Någon gång skulle jag också vilja, inte om två år, bärparadiset ska bli någorlunda färdigt och sparrisen få ett hem och de där efterlängtade häckarna skulle åtminstone planteras och kanske hinna växa till sig. Men kanske om fyra år! @Vallmo har väl varit med? Kanske någon mer härifrån?
Saxbo har en speciell plats i mitt hjärta. Mycket för att jag är god vän med kvinnan som sände in den till POM. Hon är i 80-årsåldern och har den efter sin mor som i sin tur ärvt den.Även en mycket liten skörd kan orsaka mycket stor glädje. Detta är mina första odlade märgärter någonsin, tillika avkomlingar till den allra sista Saxboärtan som jag fick från @tanten i fjol. Förra året blev ärtodlingen helt misslyckad, jag satte både ett gäng av dessa och några som jag köpt på Impecta. Men nästan inget tog sig - kanske stod de för nära majsen som växte så det knakade, kanske var jag för slarvig med att hålla bort det konkurrerande ogräset och ge ett ordentligt klätterstöd - så det lilla som tog sig förtvinade och såg allmänt eländigt ut innan det blev någon skörd.
I år hittade jag några kvarblivna Saxboärter och chansade på att förodla dem med största omsorg i varsin kruka i växthuset. En enda tog sig, men den har nu växt på sig och ser ut att må prima. Och den producerar ett antal ärtskidor, med fler på gång. Jag ska spara ett antal till eget utsäde men några har jag ju råd att provsmaka ändå - åh så söta och goda!
Visa bifogad fil 53557
Min dotter brukar knappt äta middag när tomaterna börjar mognaVad roligt! Har den nu väl acklimatiserat sig i Skåne, så ska jag minsann se till att avla vidare på den här överlevaren.
Det är mycket munsbitar i trädgårdsvandringarna nu, sockerärten Märta kommer också så att de kan börja skördas. Och en del småmorötter att gallra bort = snaska i sig. Bigarråerna är på G och klarbären, krusbär, de amerikanska blåbären, och vinbären... kan snart ta hela måltiderna direkt på plats!
Jag har gröna små tomater.Är också avis på alla tomater som flödar nu i sociala medier. Mina känns hopplöst efter. Men i alla fall en planta av Alaska är riktigt på gång och det har gått snabbt att bilda tomater. De har sprungit om andra sorter som är riktiga segfisar. Men ännu bara gröna tomater...