Empress Josephine, Yolande d'Aragon, York and Lancaster och Quatre Saisons Blanc Mousseux. Armide var slut tyvärr så det får bli senare
De två första ska bli en del av min franska hörna, jag har Chapeau de Napoleon/Cristata där redan och den kommer även att utökas med Souvenir de Malmaison, Josephine de Beauharnais och Duchesse d'Angouleme (uppkallad efter Marie Antoinettes enda överlevande barn). Yolande d'Aragon var inblandad i Hundraårskriget och hjälpte bla till att finansiera Jeanne d'Arcs armé.
De andra två (plus Armide) ska forma inramning för mina odlingslådor som ska stå vid lillstugan. Både Armide och Quatre Saisons Blanc Mousseux är remonterande. York och Lancaster tog jag eftersom jag har velat ha den hur länge som helst
den får stå där trots att den inte remonterar.
Edit: Jag har Quatre Saisons redan, Blanc Mouseaux är en sport av den och den kan återvända till modersplantan, dvs man får rosa blommor på den också
Edit 2: Armide är en remonerande albaros och den enda av alborna som är det. Det anses att den har lite kinaros i antavlan.
Edit 3: Kraven på franska hörnan och övriga är givetvis som vanligt... gamla rosor pre-1867.