athena_arabians
Trådstartare
Visa bifogad fil 146844
Någon som vet vad som dykt upp i min kryddkrage? Google lens hjälpte mig inte
Den enda som ploppar upp för mig är libbsticka men den ser ju inte riktigt rätt ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 146844
Och det har jag aldrig planterat, så det kändes långsökt..Den enda som ploppar upp för mig är libbsticka men den ser ju inte riktigt rätt ut.
Svårt att se hur bladen ser ut, så kanske inte helt likt, men kanske stjärnflocka?Och det har jag aldrig planterat, så det kändes långsökt..
Vitlök ja. Herregud iår var det kvar i 3 pallkragar..... den blasten är skivad och fryst brukar spara det till skördedags men igår åkte grejen fram.Ansluter till kören Här är både potatis och vitlök nästan som ogräs. Har nästan övervägt att skrota det här med växelvis odlande för att minska antalet ställen de sprider sig till
Zon 2 och gissar på att dom ruttnar under vintern. Skulle vara praktiskt att kunna sätta potatis på hösten annars istället för på våren.Kanske beror på växtzon/hurdana vintrar man har? Jag har plockat mer än 15 potatisar som grott i landet i år, jag skördar uppenbarligen slarvigt och det händer varje år.
Jag har faktiskt provat det ett år, just för att några kvarglömda grodde året efter.Zon 2 och gissar på att dom ruttnar under vintern. Skulle vara praktiskt att kunna sätta potatis på hösten annars istället för på våren.
Det är murarbaljor på 90 liter vardera. Perfekt till två dahlior i varjeVad är det du planterar i? Ser smart ut
Zon 2 och gissar på att dom ruttnar under vintern. Skulle vara praktiskt att kunna sätta potatis på hösten annars istället för på våren.
Kan hända om inte allt blivit upptaget förra året. Oftast så händer det inte i Sverige men kan hända.
Med tanke på hur mycket som inte plockas upp här så är det få som inte ruttnar bort under vinternHar hänt hos mig i zon 6.
Tycker det ser ut som skott från ribes (vinbär, krusbär eller måbär tex).Visa bifogad fil 146844
Det finns en krusbär i kragen så inte alls omöjligt! Tack!Tycker det ser ut som skott från ribes (vinbär, krusbär eller måbär tex).
Zon 2 här också. Jord med ganska mycket lera. De övervintrade brukar dock inte vara långt från ruttna och tror inte de få jag låtit stå kvar har gett nämnvärt med nya potatisar heller tyvärr, annars vore det ju verkligen smidigtZon 2 och gissar på att dom ruttnar under vintern. Skulle vara praktiskt att kunna sätta potatis på hösten annars istället för på våren.
Det där ser helt magiskt utVisa bifogad fil 146861
Fått fart på min damm idag också