Är det för tidigt att så på friland nu? Det är ju maj!!!!!
Beror till stor del var i landet du bor, här t ex är det för tidigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det för tidigt att så på friland nu? Det är ju maj!!!!!
Försent? Spenat brukar jag så flera omgångar av.Det beror på vad du ska så. Spenat är t.ex. redan i senaste laget.
Det beror på vad du ska så. Spenat är t.ex. redan i senaste laget.
Jag har fina 100/1000-tomater oklart om de är goda - åsikterna verkar gå i särJag har inte satt några tomater i år. Bor någon bukefalist nära Uppsala och har råååååkat sätta för många av någon god babytomat?
Går inte de sent sådda bara i blom?Försent? Spenat brukar jag så flera omgångar av.
Nej, då är det inte för sent. Går fint att så i snön.Höhö här ligger snön ännu 30cm på en del av mina odlingsbäddar.... Inte för sent att så .
Skämt åsido, så fort jorden inte är frusen och dyngsur kan man börja så allt som går att kallså. Sallad är perfekt.
Ja tyvärr så är jag inte ett fan av just den sorten Jag vill ha sötare tomater.Jag har fina 100/1000-tomater oklart om de är goda - åsikterna verkar gå i sär
Bor inte nära men ska till Storvreta och Knivsta på söndag.
Jag har sått flera grejer! Spenat, ruccola, sallat, morot, rödbeta, rädisa. De har legat ett par veckor nu och tittar upp när de är redo tänker jag zon 2/3.Är det för tidigt att så på friland nu? Det är ju maj!!!!!
Är det pioner i massor?Tomater, gurka och chili fick flytta ut i växthuset idag. Det får bära eller brista.
Tänkte plantera ut dahliorna också, men en kompis avrådde mig. Får ha lite is i magen där.
Igår jordförbättrade vi i landet. Hästgödslet fick göra nytta.
Visa bifogad fil 144257
Går inte de sent sådda bara i blom?
Det går ju inte att säga generellt när det är dags att så. Däremot så funkar just spenat dåligt att odla norröver, den stressar genast i blom och får pytteblad.Går inte de sent sådda bara i blom?
Nej, då är det inte för sent. Går fint att så i snön.
Ett gammal bondeknep är att så när fröogräsen börjar gro i landet, då är jordtemperaturen lagom för de flesta fröer. I Skåne borde det inte vara några problem att så nu. Bönor är väll det enda jag kan tänka mig vill ha det lite varmare.Är det för tidigt att så på friland nu? Det är ju maj!!!!!
Alltså jag klipper ner innan blom och har nästa omgång på väg.Går inte de sent sådda bara i blom?