Då gör jag det!Vad är det du sått? Om jag ser rätt på bilden så har det som grott knappt kommit upp så jag hade haft is i magen och behållit locket på.
Chokladskära, aubergine, ampeljordgubbe och lejongap.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då gör jag det!Vad är det du sått? Om jag ser rätt på bilden så har det som grott knappt kommit upp så jag hade haft is i magen och behållit locket på.
Då gör jag det!
Chokladskära, aubergine, ampeljordgubbe och lejongap.
Hur kommer det sig? Har aldrig stått jordgubbar förut. Är det lämpligare att de sås för sig?Det enda jag tänker kan bli lite tjurigt av att behålla locket på är väl jordgubbarna. Har de grott ännu?
Hur kommer det sig? Har aldrig stått jordgubbar förut. Är det lämpligare att de sås för sig?
Det är chokladskära och lejongap som grott.
De gånger jag sått jordgubbar har jag misslyckats, de är pyttepyttesmå och jag fick problem med mögel som gjorde att de dukade under direkt. Min erfarenhet är att de alltså är känsliga, och det passar inte riktigt mitt odlingssätt.
Jag kör på samma stil när det gäller inomhusväxter, är de inte tuffa av sig dukar de under här!
Edit: Det gäller faktiskt trädgården också... här daltas det inte!
Nu har jag förvisso bara frösått jordgubbar två ggr. Första gången tog jag av locket tidigt, då dog de nästan på en gång (kan iofs inte säga om det var på grund av avsaknad av lock). Andra gången lät jag locket sitta på så länge det gick och då fick jag ett helt gäng fina små plantor att plantera ut.Det enda jag tänker kan bli lite tjurigt av att behålla locket på är väl jordgubbarna. Har de grott ännu?
Nu har jag förvisso bara frösått jordgubbar två ggr. Första gången tog jag av locket tidigt, då dog de nästan på en gång (kan iofs inte säga om det var på grund av avsaknad av lock). Andra gången lät jag locket sitta på så länge det gick och då fick jag ett helt gäng fina små plantor att plantera ut.
Konstigt hur det kan vara..
Dåligt pollinerade kanske? Men de ser verkligen helknasiga ut
Har aldrig fått sådana jordgubbar varken innan eller efterDåligt pollinerade kanske? Men de ser verkligen helknasiga ut
Bygg en!Jag behöver lösa någon form av förvaringslåda för redskap att ha på lotten. Tycker såna där dynboxar i plast är så himla fula... är det någon som sitter på nåt bra tips?
Samma här!Är helt besatt av mina frösådder. Kollar första jag gör på morgonen, innan jag åker hemifrån/kommer hem och innan jag går och lägger mig. Gärna någon gång emellan också.
Ojämn bevattning under tillväxtfasen, då kan de bli sådär.Dåligt pollinerade kanske? Men de ser verkligen helknasiga ut