Trädgårds- och odlingstråden 2023 - Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag brottats med monstret. Massor klipptes bort. Kanske inte rätt tid men det var tvunget.
 

Bifogade filer

  • 20230713_201957.jpg
    20230713_201957.jpg
    620,8 KB · Visningar: 55
Plockade ungefär halva busken idag, sedan så blev hinken full, och min rygg började gnälla
Visa bifogad fil 123422
Mina svarta är ynkliga men avkommans nya hus har stora präktiga buskar så jag får stjäla där. Vita och röda har jag i överflöd.

Mina svarta är dels en sort jag tog avläggare av vid kafeet jag jobbade på. Den andra är en sort som funnits på en gård här i minst 100 år.
De är små än och vill inte riktigt ta sig. Så hurra för andras buskar :)
 
Det blev fint med kryddorna. De hänger i amplar lite här och var i växthuset. Luktar en hel del, men bara positivt! Två tagetes fick flytta på sig.

Nu ska jag äta lite, sen ta tag i projekt rosenbåge. Det ska upp en båge till rosen som hänger ner över gången på framsidan. Tänkte att humlen kunde klättra i ena änden också. Vi får se.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: Hedinn
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 878
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 300
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
51 555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp