Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan skuffa ihop dom intill en vägg inför vintern och bädda in dom i något eller gräva ner om man har möjlighet till det.Såpass? Det visste jag inte, jag misshandlar mina för fullt. Men det förklarar varför vi miste så många när det blev -15 våras.
Det ser ut som vår majs så jag säger att det är helt normalt . (Utan att vara expert säger jag att det där är blomman som sedan utvecklas till en majskolv).Kan nån berätta för mig om detta är normalt?
Det är alltså majs. Mindre än 1 meter hög.
Visa bifogad fil 123309
Det är första gången jag odlar majs med förodling. Har tidigare bara varit ute efter grönmassan och då sått sent på säsongen.
Jag blev så förvånad bara när den var så låg.Det ser ut som vår majs så jag säger att det är helt normalt . (Utan att vara expert säger jag att det där är blomman som sedan utvecklas till en majskolv).
Det är blomman som pollinerar majskolven, kolvarna sitter längre ned i bladvecken. (mvh kan omöjligen låta bli att rätta andra människor)Det ser ut som vår majs så jag säger att det är helt normalt . (Utan att vara expert säger jag att det där är blomman som sedan utvecklas till en majskolv).
Beror på sort hur höga de blir. De jag haft har blivit allt från någon meter till 3 meter beroende på sort och tillgång hur väl jag tagit hand om dom.Jag blev så förvånad bara när den var så låg.
Tack för rättelsen, då fick jag lära mig något nytt idag. Jämför man med andra gräs, typ säd, timotej och liknande, så sitter ju blommorna direkt på axen. Trodde det var samma sak här.Det är blomman som pollinerar majskolven, kolvarna sitter längre ned i bladvecken. (mvh kan omöjligen låta bli att rätta andra människor)
Kan syrener dö ? Jag tänker mig dem mer som invasiva och extremt bra på att både sprida sig och överleva. Lyckas halvdant trots ganska mycket jobb med att hålla dem stången. (Fast det finns såklart många sorter.)På väg hem från en semestertripp, jag har varit på både Zetas trädgård och Ulriksdals slottträdgård/handelsträdgård. Tur vi har en caddy hittade dock inte syrenen jag letade efter, så får nog ersätta min som dött till våren istället.
Hos mig har faktiskt en vanlig bondsyren dött en gång! Det här var dock en ädelsyren som blivit knäckt av snömängderna och lite gnagd på. Men löjligt vacker, så jag behöver en ny! Beauty of Moscow heter sorten.Kan syrener dö ? Jag tänker mig dem mer som invasiva och extremt bra på att både sprida sig och överleva. Lyckas halvdant trots ganska mycket jobb med att hålla dem stången. (Fast det finns såklart många sorter.)
Löss, mosa och kläm ihjäl är enligt mig bästa och kvickaste metoden.Visa bifogad fil 123391
Hallå odlingsexperter! Hoppas det är ok med en ohyresfråga. Vad är det som äter mina dahlior? Och hur tar man död på dem?
Löss, spola bort dom med vattenslangen.Visa bifogad fil 123391
Hallå odlingsexperter! Hoppas det är ok med en ohyresfråga. Vad är det som äter mina dahlior? Och hur tar man död på dem?
Lite såpa i duschvatten ger himla bra effekt hos oss.Visa bifogad fil 123391
Jag använde naturligt lusmedel för hund på mina liljor.Visa bifogad fil 123391