DÅ är man trädgårdsnörd de luxNär man går ut till förrådet i mörkret efter nattning av barnet, och planterar dahliaknölarna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
DÅ är man trädgårdsnörd de luxNär man går ut till förrådet i mörkret efter nattning av barnet, och planterar dahliaknölarna
Här finns lite exempel på jordtemperaturer som krävs för att olika frön ska börja gro https://pereglin.com/sv/tidiga-vargronsaker-gronsaker-for-plantering-i-kallt-vader/.Haha! Jag bor i zon 2 så vi har haft det ganska varmt i veckan. Men det är sant, för bara ett par veckor sen hade vi ju snö. Jag får ha tålamod!
Här slåssvi med katter...När man går ut till förrådet i mörkret efter nattning av barnet, och planterar dahliaknölarna
Ibland är det bra att vara glömsk! När jag gick ut i trädgården idag så överraskades jag av en fin rad med minipåskliljor! Jag hade glömt att jag satt de där. Nån gång förra året efter påsk så sålde blomsteraffären ut krukor med såna superbilligt. När de blommat över grävde jag ner lökarna och glömde bort dem Det är ju roligt när man lyckas överraska sig själv!
Mina stora påskliljor har fått knoppar! Men de blommar nog lagom till påsk tror jag
Är det inte det som är poängen med lökar att de ska överraskaSå är det alltid med lökarna för min del. Jag vet att jag har grävt ner lökar men inte var eller vad...
Plantera inte ut din dahlia förrän sista frosten varit! Även om det bara är 29 spänn så är det ju roligare med en dahlia som blommar än en som har frusit ihjälI veckan var jag inom Lidl (som resten av Sverige också verkade vara) och jag köpte på mig en dahlia för 29kr. Tänkte plantera ut den direkt pga otålig men det här vädret verkar inte kunna bestämma sig vad det är för årstid så vi får avvakta ett tag till.
Jag lyder och bidar min tid Nästan så att man kan köpa fler i väntan på det...Plantera inte ut din dahlia förrän sista frosten varit! Även om det bara är 29 spänn så är det ju roligare med en dahlia som blommar än en som har frusit ihjäl
Gör det! Du kommer inte ångra dig Utom just den dagen du ska gräva upp dem. Eller eventuellt när du står där och funderar på hur många du orkar förodla nästa årJag lyder och bidar min tid Nästan så att man kan köpa fler i väntan på det...
Var in på Lidl igår och köpte kaprifol och en mörkt lilaröd klematis för 49:- st.Bilbesiktningen var blank och eftersom Lidl ligger precis bredvid så blev det en tur inom av ren treat yourself-anda. Inga dahlior kvar, däremot några lökar till liljor al a oriental mix som såg trevliga ut så de fick hänga med för 25 kronor. Jag har aldrig köpt lökar tidigare år utan har kört på att kasta lite frö här och var och hoppas på det bästa.