Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Frö-rouletteJag bläddrar bland mina 100+ nånting fröpåsar och kan inte bestämma mig för vad som ska sås först
Dra en fröpåseFrö-roulette
Gurkan är också två månader tidigtFörsta året med trädgård!
Beställt ett gäng dahliaknölar, ska få några till av en vän och har satt tomatfrön, chili, gurka och squash. Är väl tidigt för squashen, men fick feeling.
Jag misslyckas även med rädisorJösses, varken tomater eller morötter går ju att misslyckas med.
Det borde fungera utmärktOch fråga, fröerna på tobaksplanta och lejongap tex är ju väldigt små. Jag funderar att strö de i såjord i en balkonglåda. Är det dåligt? Ska jag försöka fördela de i mindre krukor?
O ja, kag förodlar typ allt för inget växer annars i min trädgård.
Första året med trädgård!
Beställt ett gäng dahliaknölar, ska få några till av en vän och har satt tomatfrön, chili, gurka och squash. Är väl tidigt för squashen, men fick feeling.
Det är en såsåfårdusevaddusåttÄr det någon som kan se vad detta är? Jag tog det av förra årets blommor… eftersom jag lever i villfarelsen att jag fortfarande kommer ihåg UTAN ATT SKRIVA på påsen så…
Ni har att välja på blomstertobak och lejongap… Tror jag…Om jag minns rätt…
Visa bifogad fil 114216
Det brukar stå grobarhet på påsenNu ska jag kallså jätteverbena, rosenskära och luktärt i plastback!
Men.... Jag har aldrig sått frön förut Hur många plantor får man liksom ut från en fröpåse? Räknar man med att nästa alla frön gror, så man planterar totalt så många frön som man vill ha plantor ungefär?
Testa morot i styv lerjord Det blev en klump med 7 spetsarJösses, varken tomater eller morötter går ju att misslyckas med.
men jag har en låda med tobak och en med lejongap..och jag har ju för en gångs skull märkt de.... Men kanske borde ha en "överraskningslåda" för det finns ju fler saker jag inte vad det är...Det är en såsåfårdusevaddusått
Garanterat
Det brukar stå grobarhet på påsen
Tex 70% alltså brukar 7 av 10 frön gro ungefär
Man planterar alltid lite mer än vad man vill ha så man inte får för lite plantor
Jätteverbena tycker jag att gror väldigt ojämt, hittils har jag en plantan som grott från en hel påse. Men jag sår inte riktigt enligt instruktionerna på påsen, så jag för skylla mig själv. Rosenskära gror enkelt! Ska du redan så luktärt? Jag tror du ska vänta någon vecka till, den växer fort! (Beror på var du bor, jag väntar ett tag till) Så enligt Cecilia Wingårdhs instruktioner, då gror det jättefint!Nu ska jag kallså jätteverbena, rosenskära och luktärt i plastback!
Men.... Jag har aldrig sått frön förut Hur många plantor får man liksom ut från en fröpåse? Räknar man med att nästa alla frön gror, så man planterar totalt så många frön som man vill ha plantor ungefär?
Både gurka och squash så här års, bara att beklaga. Du lär ju drunkna i växterna innan det är dags för utplantering!