Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag köpt krukväxter har de packats med pappersull på jorden och papper runt det, i kartong med mycket papper som utfyllnad. Gått bra, men har bara köpt små växter.Jag funderar på det här med att skicka växter med posten. Hur förpackar man egentligen växter? Någon som vet? Ramlar inte jorden ut ur krukorna?
Luktärtor är enkelt om man följer Cecilia Wingårdhs råd. börja inte för tidigt bara, de kommer upp snabbt!Nu är det igång! Chili, paprika och kronärtskockor är satt! I år SKA jag ta tag i både odling och trädgård. Jag inbillar mig att föräldraledigheten är ypperlig för sånt - man är ledig men kan inte ligga på sofflocket utan borde gå ut.
Är det någon som har erfarenhet av luktärt? Är det svårt att odla? Att läsa trädgårdshemsidor är ju rena hyckleriet, de får det alltid att låta som att man kan odla allt från mango till edelweiss bara men har väldränerad jord och ”bra läge”.
Ok, det har gått några timmar nu, så jag har beställt 21 påsar frön från tre olika hemsidor. Jag hade egentligen alla frön jag behövde, förutom typ 7 påsar? Resultatet är att det kommer spåra i år också, men vem är förvånad?Luktärtor är enkelt om man följer Cecilia Wingårdhs råd. börja inte för tidigt bara, de kommer upp snabbt!
Tillägg, dina sådder ser något för fuktiga ut, se till så du inte dränker dina frön.
och det är bara januari än...Ok, det har gått några timmar nu, så jag har beställt 21 påsar frön från tre olika hemsidor. Jag hade egentligen alla frön jag behövde, förutom typ 7 påsar? Resultatet är att det kommer spåra i år också, men vem är förvånad?
Förra året blev ju ett katastrofår för mitt trädgårderande så jag har som mål att vara fullkomligt översvämmad av plantor i maj för att kompenseraOk, det har gått några timmar nu, så jag har beställt 21 påsar frön från tre olika hemsidor. Jag hade egentligen alla frön jag behövde, förutom typ 7 påsar? Resultatet är att det kommer spåra i år också, men vem är förvånad?
Jag hoppas att det mesta ska sås i april-maj. Så kaoset inte tar över vardagsrummet riktigt änFörra året blev ju ett katastrofår för mitt trädgårderande så jag har som mål att vara fullkomligt översvämmad av plantor i maj för att kompensera
5 olika sorters sommarblommor samt purjolök är sått än så länge. Och mycket mer ska det bli
Jag kommer inte orka så allt i april/ maj och sår därför tidigare än rekommenderat.Jag hoppas att det mesta ska sås i april-maj. Så kaoset inte tar över vardagsrummet riktigt än
Vilken jätteverbena är rätt sort?Jag vill så jätteverbena men enbart rätt sort. Jag vettefan vad rätt sort heter och köper jag fel... Vill inte slösa tid på besvikelse men inte alltid lätt att hitta en färdig planta Förra året fanns bara... Fel. Förutom i alla planteringar överallt
Sååå tröstköpa andra frön
Luktärtor är enkelt om man följer Cecilia Wingårdhs råd. börja inte för tidigt bara, de kommer upp snabbt!
Tillägg, dina sådder ser något för fuktiga ut, se till så du inte dränker dina frön.
För mycket vatten?Tycker du? Mina brukar växa på bra men sen tvärdör de utan synlig anledning. Varje gång så nu har jag gett upp
Kanske.För mycket vatten?
Oklart, jag trodde det fanns en men den har nog bara sålts namnlös när jag sett den. Ska se om jag finner bild, vanlig i stadsodlingar.Vilken jätteverbena är rätt sort?
Jag gav upp och köpte 3 miniplantor 2021 som jag kunde dela förra året.
Jag har nog dödat en kruka en gång, tror det var sorgmygg som var orsaken då. Eller övervattning.Tycker du? Mina brukar växa på bra men sen tvärdör de utan synlig anledning. Varje gång så nu har jag gett upp