Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan beställa från pratensis direkt http://www.pratensis.se/froblandningarVar köper man ängsfrö? Jag har några kvadratmeter bar jord/sand ute på min "åker" som blivit efter att en vattenledning grävdes ner där förra året.
Mycket bättre än min som förra året körde med ungefär 1 miljon åkertistlar. Iofs var det mycket fjärilar och det var ju en vinst
Är det helt orimligt att skriva typ ett ark med trädgårdsregler till sin man? Typ ta inte och ensa bort alla maskrosor jag ville göra marmelad på, städa inte in vattenkannor i boden utan låt stå ute så vi får gratis vatten om det regnar, använd inte mina stora odlingskrukor som förvaring till leksaker etc....
Jag har inte sått mina solrosor än.. Solrosor brukar ärligt talat inte bli så bra här men i år hade jag tänkt ha dom mot min varmaste vägg och ge det ett sista försök men det börjar kännas lite sent?
Jag har inte heller sått mina ännu, tänkte göra det imorgon så jag hoppas inte det är försent, men har inte hunnit med det under vårenJag har inte sått mina solrosor än.. Solrosor brukar ärligt talat inte bli så bra här men i år hade jag tänkt ha dom mot min varmaste vägg och ge det ett sista försök men det börjar kännas lite sent?
Attans, vår trädgård är för liten, för han kan väl inte portas från hela väl...Nej. Förvänta dig ingen större efterlevnad bara Särbon är portad från delar av min trädgård
Det är inte för kallt i jorden? De flesta bönor vill ha minst 14 grader i jordtemperatur för att trivas, är det kallare är risken att de ruttnar.Om SMHI har rätt så ska det trilla ner 30mm under resten av maj, det är bara att hoppas.
Försökte gräva klart andra landet idag men fick ge upp när regent blev för ihärdigt. Tycker det är så obehagligt att gräva när regnet smattrar ner i tröjan och vattnet rinner i ansiktet samt allt hår som fastnar i vätan gärna i ögonen. Fick i alla fall klart den "värsta" delen (den lerigaste) så det finns gott hopp om att det ska kunna bli helt klart imorgon. Efter det ska jag köra hem många säckar gödsel att gräva ner innan det blir utplantering av majs, bönor och kål.
Någon som är bra på bönor. Jag har stora problem att få mina störbrytbönor att gro. De har en tendens att ruttna bort. Förra året hade jag en grobarhet på under 10%. Hur gör man? Blomsterbönan brukar det inte vara problem med så det hela känns extremt märkligt
Jag sätter dem inne för att komma undan det problemetDet är inte för kallt i jorden? De flesta bönor vill ha minst 14 grader i jordtemperatur för att trivas, är det kallare är risken att de ruttnar.
Okej, lägger du dem i blöt innan du sår?Jag sätter dem inne för att komma undan det problemet