Ja läste någonstans att det kan ta 2,5 månader innan de blommar så än finns hopp och tid.Kul! Mina solrosor har haft väldigt utspridd grotid så de kan definitivt fortfarande komma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja läste någonstans att det kan ta 2,5 månader innan de blommar så än finns hopp och tid.Kul! Mina solrosor har haft väldigt utspridd grotid så de kan definitivt fortfarande komma.
Mysigt sällskapJag är slut som artist Började dagen med att hjälpa grannen att bygga hästhage. Sen åt jag lite och så grävde jag tills jag inte orkade mer för jag får så ont i ryggen. Planterade några dahlior som ska stå i en rabatt. Och borde ha börjat skola om lite sommarblommor men orkade inte. Måste försöka bli färdiggrävd så jag kan få på gödsel och delar av en höbal jag fick av en släkting. Sen ska det bara fräsas också så är det dags att plantera dahlior!! Det händer till helgen, förhoppningsvis
Hade lite sällskap när jag grävde iaf
Humlor är nog min favoritinsekt faktisktHumlor gör mig så glad att se, det här va en nyfiken rackare som spana in mig strax efteråt att jag tagit bilden.
Visa bifogad fil 91370
Bor i Vingåker och låter våra stå ute utan inläsning. Visserligen större plantor. Skall inte vara minusgrader närmsta tiden.Vilken temp vågar man ha dessa små tomatplantor på balkongen(är inglasad ska tilläggas)? Funderar om vits ta in dom under natten eller ej Visa bifogad fil 91382
Jo jag har förstått att du bor i Oxelösund. Vi hade +4 grader i morse.@Krålus Då kan nog låta mina va ute på heltid på balkongen. Bor i Oxelösund är mer eller mindre samma zon
Har mina större ute utan bekymmer.
Ja, jag gillar dom nog bäst också. Är något visst med de små liven.Humlor är nog min favoritinsekt faktiskt
Som insektsvärldens motsvarighet till nallebjörn
Tomater gillar inte under +6, de dör inte vid den gränsen men brukar "stanna av" ett tag. Lägg på fiberduk om du låter dem vara ute.Vilken temp vågar man ha dessa små tomatplantor på balkongen(är inglasad ska tilläggas)? Funderar om vits ta in dom under natten eller ej
Jätterams! Fin perenn som trivs i fuktig jord i halvskugga-skugga.Visa bifogad fil 91396
Kollar runt lite i min avlidna mammas rabatter, om det finns något fint jag kan spara och gräva ner hos mig. Är detta något trevligt eller mest ogräs?
Tror jag även hittat kaprifol med rosa blommor. Är den lätt att gräva upp? Skulle jag kunna ha klättrades på berget hemma.
Har som minst nu 10-11 plusgrader på balkongen på natten och oftast lite mer, då bör verkligen inte va några större bekymmer. Tack för svarTomater gillar inte under +6, de dör inte vid den gränsen men brukar "stanna av" ett tag. Lägg på fiberduk om du låter dem vara ute.
My bad, läste ett annat inlägg direkt efter om +3 och la ihop infon låter som att det går utmärkt utan fiberduk!Har som minst nu 10-11 plusgrader på balkongen på natten och oftast lite mer, då bör verkligen inte va några större bekymmer. Tack för svar