Igår var jag på odlingslotten med kompis halva dagen
Hon tyckte det var riktigt kul att gräva och drog igång att röja bort allt torkat hö och kvistar på den del jag inte tänkt börja med ännu, perfekt! Underlättar mycket när det är så mycket tungt nu och vi kompletterar varandra så bra, kom på nya idéer tillsammans som jag tror blir bättre än mina var!
Vi grävde hela grönsakslandet inklusive gång i mitten där jag la markduk och sådde + satte 4 hallonplantor vi fick av en annan på området. Hennes hade fått för sig att sprida sig runt vattentunnan och blivit lite väl stora så vi fick gräva upp dem och flytta dem. Kraftiga, stora plantor så med lite tur kanske det blir bär i år redan
Ska bättra på grävningen runt och fylla på mer jord idag, vi var på hemväg när frågan kom så blev ett hastjobb men huvudsaken de kom i jord och fick mycket vatten. Ska gräva ut runt plantorna (är gräsmatta på den biten) så det ser lite snyggare ut.
En fundering, tar sig hallonskott igenom täckbark? Funderar på att lägga det runt hallonen men kanske blir bäst lägga det en bit ut? Gräsmattan ska bort helt nämligen o vill inte ha massa ogräs, är mycket kvickrot i jorden tyvärr.