Ät upp den som hämnd?Men sen vänder jag mig om och påminns om kirskål
En kompis gör en jättehärlig ogräspaj, det är som quiche, fast med kirskål i istället för skinka och lök.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ät upp den som hämnd?Men sen vänder jag mig om och påminns om kirskål
Hade en gång i min ungdom ett slagsmål mot knölklockor i en rabatt. Pappas ex stod och log hult medan jag grävde typ 60 cm djupt med en spade för att få upp jätterötter, hon visste liksom att det inte var någon vits. De är ändå ganska söta.Jag kan nog inte med ord beskriva mitt hat jag har till knölklockor. De är precis överallt i min trädgård
Ja, kan ni koka knölklockeknölarna och äta som potatis också, kan passa på att göra något med maskrosorna ocksåÄt upp den som hämnd?
En kompis gör en jättehärlig ogräspaj, det är som quiche, fast med kirskål i istället för skinka och lök.
Jag har en två rabatter jag vill ha bort dem från. Funderar på om det inte går att täcka med markduk och ha ihjäl dem på det sättet?Hade en gång i min ungdom ett slagsmål mot knölklockor i en rabatt. Pappas ex stod och log hult medan jag grävde typ 60 cm djupt med en spade för att få upp jätterötter, hon visste liksom att det inte var någon vits. De är ändå ganska söta.
Blir ju en hel måltid! Maskrosvin, ogräspaj (med nässlor och kirskål) och så kokta knölklockor bredvid hehe.Ja, kan ni koka knölklockeknölarna och äta som potatis också, kan passa på att göra något med maskrosorna också
Ingen aning, har alltid tänkt det verkar tråkigt att ha markduk, men man kanske kan odla någonting på den, med pallkragar.Jag har en två rabatter jag vill ha bort dem från. Funderar på om det inte går att täcka med markduk och ha ihjäl dem på det sättet?
Den har vi mellan plattorna. Tack och lov inte i gräsmattan!Ingen aning, har alltid tänkt det verkar tråkigt att ha markduk, men man kanske kan odla någonting på den, med pallkragar.
Det kanske faktiskt fungerar att ta upp de där jätterötterna som ligger och gror långt nere om man är envis och sedan rycker eller ngt.
Själv har jag revsmörblomma. Arg som ett bi är jag på dem. Jättelånga rötter insåg jag precis och de försöker ta över gräsmattan från häcken. Snor in sig i gräsklipparen. Förra året lät jag det växa upp och tog dem med lie sedan. Blev faktiskt bättre. Men tar gärna tips, tror tyvärr inte de går att äta. I år har jag så långt rätt och slätt grävt bort en del av gräsmattan där och planterat ett päronspö, två blåbärstry och sått lin. Men fick ju inte bort rötterna ända ned...
En väninnas bostadsrättsförening har inte gräsmatta, de har revsmörblommematta, men de verkar inte märka någonting. Revsmörblommorna verkar älska gräsklippning.
Ja, vad roligt! Som en ros stylist till trädgårdenJag har shoppat rosor... men inte åt mig själv En i byn har bett mig om råd till sin trädgård och då främst angående rosor. Det är lika roligt att shoppa åt andra och betydligt billigare
Sedan är jag så pass fåfäng att jag blir lite stolt ändå att hon bett om råd
Men sen vänder jag mig om och påminns om kirskål
Kör en passiv krigsföring mot kirskålen. Planterade tre plantor med myskmadra förra hösten. Planterade två till nu, vet inte om jag kommer ångra mig men tycker blommorna är sötare. Men lite skrämmande hur snabbt den verkar bre ut sig uppskattade knölklockan första sommaren. Sen blev det bara knölklocka i den rabattenBåde kirskål och knölklocka är ätbara och bidrar till den biologiska mångfalden. De må ses som ogräs, men det är mest en fråga om tradition av hur vi ser på växter i en trädgård. Om de får blomma kan du plocka in finfina buketter också, de är särskilt vackra i kombination .
En liten tröst så slipper en slita sitt hår när oönskade växter frodas...
Heja barnet!Fick massor av kartong av mannen idag. Ibland är det enkelt att göra sin fru glad. De ska läggas ut i landet i helgen med pallkragar och jord. Jag tror de räcker till både kragar och gångar. Jag har inte flis men massor av halm, det borde väl funka som gång också? Fluffigheten lägger sig väl snabbt hoppas jag.
För övrigt. På förskolan skulle barnen så ärtor till ärtskott. Min grabb var högst ointresserad av aktiviteten, så till den grad att kompisar erbjöd sig att så åt honom för han inte skulle bli utan. Hans kommentar? "Nä, jag behöver inte så. Jag har massor med sånt hemma".
Kör en passiv krigsföring mot kirskålen. Planterade tre plantor med myskmadra förra hösten. Planterade två till nu, vet inte om jag kommer ångra mig men tycker blommorna är sötare. Men lite skrämmande hur snabbt den verkar bre ut sig uppskattade knölklockan första sommaren. Sen blev det bara knölklocka i den rabatten