Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har de inte blivit röda när det börjar bli för kallt är det bara att skörda och ha på fat i köksfönstret. De blir röda då medNu verkar det som om åtminstone en sorts tomat börjat ändra färg. De är inte lika gröngröna utan har fått mer lime-ton i färgen. Kanske jag törs tro på att de mognar i år......
Och jag har en (1!) chili som är runt 4 cm. Och massor av blommor på både chili och paprika.
Vet.Har de inte blivit röda när det börjar bli för kallt är det bara att skörda och ha på fat i köksfönstret. De blir röda då med
Jag kan verkligen rekommendera chilin "Gusto purple". Rejäl hetta och enorm skörd. Om inte skyfallet ute river ner alla frukter så kommer jag ha chili som räcker för hela året!
Nej men jag har varit sugen att testa flera gånger.Vilken spektakulär liten bladgrönsak! Någon som har testat isört?
Jag ska inte säga vad man BÖR göra, men jag har bara använt färsk, både i rabatter och grönsaksodling. När jag har gjort ny rabatt/pallkrage har jag lagt ganska tjockt med hästskit och sen jord över. I pallkragarna har jag lagt på lite bollar överst också, mitt i säsongen. Men färskt bajs får man mer ogräs medAngående gödsel, kan man plocka hästskit direkt från hagen och fördela ner i jorden?
Eller måste den ha legat på gödselplatta?
Kan jag typ lägga lite hästskit i en vattenkanna och låta den lösas upp och sedan vattna med det?
Jag har fått ett halvt erbjudande om en kolonilott bara 500 meter hemifrån! Det är dock flera i kön som har tillfrågats om samma lott, men de vill ha någon som kan sätta igång och pyssla om den på stört.
Bara för att sommaren här lyser med sin frånvaro för tillfället så sitter jag och funderar på nästa års sådd .
Ni som sått melon, när satte ni dom? Förgrodde inne?
Det går bra, kan vara bra att veta att hästgödsel generellt inte har så högt kväveinnehåll så man kan behöva komplettera med kväve i form av urin, lösning av valört eller nässla eller tex hönsgödsel.Angående gödsel, kan man plocka hästskit direkt från hagen och fördela ner i jorden?
Eller måste den ha legat på gödselplatta?
Kan jag typ lägga lite hästskit i en vattenkanna och låta den lösas upp och sedan vattna med det?
Guldvatten!Det går bra, kan vara bra att veta att hästgödsel generellt inte har så högt kväveinnehåll så man kan behöva komplettera med kväve i form av urin, lösning av valört eller nässla eller tex hönsgödsel.
Jag har nog testat alla varianter, sådd inne och i växthuset, sått torra eller blötlagda och vattnat måttligt eller möjligen för lite...Aha.
Ja, jag har för mig att just bönor är lite kinkiga med just det. De vill vara färska för att gå igång.
Och att speciellt gamla bönor behöver blötläggning innan sådd.