lethal_smile
Trådstartare
Såg att det kanske var dags för en ny
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså squash. I år slår den alla rekord. Cirka fem om dagen blir klara - men nu börjar min fantasi ta slut. Vad har ni för favoritrecept med squash?
ursäkta att den hamnade på fel håll...Alltså squash. I år slår den alla rekord. Cirka fem om dagen blir klara - men nu börjar min fantasi ta slut. Vad har ni för favoritrecept med squash?
@Philosophia: Hur många chiliplantor har du? De går absolut att övervintra, jag har två som blommat och fått frukt hela vintern (och har det fortfarande ) så ni kan nog har färsk chili hela vintern om ni har någonstans att ha dem
Två och en halv. En av dem är väldigt liten och taning. Den glömdes helt bort i sin plugg, men jag sparade den av girighet eftersom den hade satt,drukt. Men den tar sig mer och mer.
Jag tänkte testa ställa in dem om inte alla hinner mogna före hösten. Jag har inget optimalt ställe att ha dem på, men tror att mitt arbetsrum som ligger ljust i sutterrängplan kan hållas tillräckligt ljust och svalt. Jag har även funderat på om det kan vara värt att testa att övervintra oliv, fikon och citron där i vinter. Jag har ingetdera av det nu, men man brukar ju kunna fynda när det börjar närna sig höst.
Klipp ner helt till kragen, aldrig lämna rockhängare! Så här års brukar det inte vara några problem med att trigga vattenskott, det får du däremot mängder av om du klipper på våren.Jag tänkte frisera äppelträdet idag som har satt en massa vattenskott. Som jag förstod det så ska man inte ta alla eftersom det kan trigga nya vattenskott, utan 1/3-del eller max hälften. Men hur mycket ska jag klippa? Ska jag klippa ner vattenskottet helt eller bara ta en bit?
Klart du kan gå över till grannen om fåren är på rymmen, efter x antal tidiga morgnar så ska du se att de värdesätter sömnen mer och fixar hagarna.Nu går de i trädgården igen! Gah! Lite tidigt att gå över och gnälla hos grannen.. Men oj vad jag blev sugen på grillat får
Klart du kan gå över till grannen om fåren är på rymmen, efter x antal tidiga morgnar så ska du se att de värdesätter sömnen mer och fixar hagarna.
Kebab."Nästa gång blir det BBQ på dem" @sthu
Lovikavantar,sätesvärmare"Nästa gång blir det BBQ på dem" @sthu