I någon artikel poängterades särskilt att det skulle vara halm och inte hö. Hö kanske blir för tätt att växa igenom?
Attans då, hö har jag men halm vete tusan om jag kan få tag på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I någon artikel poängterades särskilt att det skulle vara halm och inte hö. Hö kanske blir för tätt att växa igenom?
Attans då, hö har jag men halm vete tusan om jag kan få tag på
Ska nog plantera ut de största imorgon då.@hemlig Mina tomater både stora o små som ännu inte fått karaktärsblad har bott i kuvösen dom senaste nätterna,första natten var det 7 igår natt var det 11
Alla lever
Vi har +17 nu,så jag håller tummarna.Ska nog plantera ut de största imorgon då.
Dör de kommer jag skylla på dig .
Grattis på födelsedagen!
Jag har inga kontakter till halm alls, köper på zoobutiken. Tänker att man inte behöver så himla mycket. Kan rapportera om det när jag byggt klart. Svårare verkar det vara att få tag i potatis... (Fast jag har ju ärligt talat satt vanlig ekomatpotatis förr och fått bra resultat...)
Du glömmer att jag bor i zon 4. Knappt 13 här nu.Vi har +17 nu,så jag håller tummarna.
Bor också i zon fyra och har ca 7 grader nattetid och 17 på dagen. I helgen ska det blir runt 25 grader och 10 grader på nätterna. .Du glömmer att jag bor i zon 4. Knappt 13 här nu.
Det är alltså trädgårdsföreningen som jag sitter i styrelsen på som är arrangör inte jag ensam .Vi ska ha växtloppis på lördag och jag är både arrangör och försäljare. Idag har jag lyckats välja ut vilka växter jag kan tänka mig att skiljas från (hallå de är för många...). Så nu står det ett gäng ute i skuggan under växtduk för att avhärda sig lite innan försäljning.
Jag ska gå på växtloppis på lördagVi ska ha växtloppis på lördag och jag är både arrangör och försäljare. Idag har jag lyckats välja ut vilka växter jag kan tänka mig att skiljas från (hallå de är för många...). Så nu står det ett gäng ute i skuggan under växtduk för att avhärda sig lite innan försäljning.
Sticklingar?Hur stora ska sticklingarna vara när de planteras om till utomhus?
Någon som har tips på bra marktäckare som kan planteras i rabatt med em/kvällssol? Flerårig och gärna blå. Bor i södra Norrland (zon 4) men hr förstått att det inte har så stor betydelse när det gäller perenner.
Övrigt i rabatten är just nu löjtnadshjärta och en mörkröd pion. Finns även lite tulpaner (men de brukar aldrig bli blommor eftersom rådjuren käkar upp dem) och penséer.
Näva Rozanne skulle nog vara fint. kaukasisk förgätmigej är också fin i skugga, där kan man ju blanda en med ljusa blad och en med mörka.Någon som har tips på bra marktäckare som kan planteras i rabatt med em/kvällssol? Flerårig och gärna blå. Bor i södra Norrland (zon 4) men hr förstått att det inte har så stor betydelse när det gäller perenner.
Övrigt i rabatten är just nu löjtnadshjärta och en mörkröd pion. Finns även lite tulpaner (men de brukar aldrig bli blommor eftersom rådjuren käkar upp dem) och penséer.
Jag tänker vara modig och slänga ut alla plantor idag Fast dom ska få bo i växthuset en stund först (är så sjukt glad över mitt lilla växthus ).Du glömmer att jag bor i zon 4. Knappt 13 här nu.
Purpurapel.http://forumbilder.se/G8BV3/20170516-161454
Är det någon som vet vad det här kan vara för träd? Min gissning är någon slags körsbär, men de brukar inte vara så mörkt rosa.