Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan frysa den, enklast är ju om det är vinter då kan man ju ställa ut påsarna bara. Annars kan man ju lägga mindre mängder i mindre påsar och stoppa i frysen.Kan man behandla jorden förebyggande mot sorgmyggor? Tex när man sått och innan det vuxit upp, innan man ens märker om dom finns där? Eller är det onödigt/hjälper inte?
Jag upplever att hjärtbladen ibland gulnar. Jag brukar ta bort dom ibland och plantera plantorna djupare, så jag skulle inte bli orolig.En planta tappade sina hjärtblad igår? Två andra ser lite gula ut. Alla är chilin Hot lemon. Vad tror ni? Övervattning eller fel jord kanske? Alla andra plantor som fått samma behandling är nöjda ut. De står rätt varmt under lampa i ett österfönster. Tänkte flytta dem lite svalare under lampa nu för nu har nästan alla grott.
Visa bifogad fil 45858
Min long slim börjar få knoppar
Visa bifogad fil 45889
Ingen aning, har 16 st som växer och frodas av bara tusan och 8 st som mer liknar förra året.
Visa bifogad fil 45894
Alla chilifrö fick ligga i kaliumnitrat och har sedan vattnas med chilinäring från nelson garden.
Tänkte på det i morsePuh, de små såg mer normala ut för mig. Men tänk vilka bjässar du ska ha innan det är dags att plantera ut!
Om du gräver ordentligt och ger dom mycket jord så borde det gå utmärkt! Skadar inte att försöka.Tror ni vinbär och krusbär skulle trivas i en slänt med morän/isälvssediment med nära ner till berg? Vandrande skugga från stora träd men också ganska öppet. På våren blir det varmt eftersom den är vänd åt sydväst.
Funderar på att flytta buskarna ner dit, de taniga stackarna. I goa gropar med gott om gödslad jord. och därmed annektera mer mark för odling. Slänten är ändå obrukbar men får nog lämna en yta till framtida pulkabacke.
Enligt min erfarenhet är det ganska tåliga buskar. Får de bara lite tillskott med gödning och inte för torrt så tror jag på det!Tror ni vinbär och krusbär skulle trivas i en slänt med morän/isälvssediment med nära ner till berg? Vandrande skugga från stora träd men också ganska öppet. På våren blir det varmt eftersom den är vänd åt sydväst.
Funderar på att flytta buskarna ner dit, de taniga stackarna. I goa gropar med gott om gödslad jord. och därmed annektera mer mark för odling. Slänten är ändå obrukbar men får nog lämna en yta till framtida pulkabacke.