Jag gissar också på sorgmyggor @Fruentimber. Min basilikaodling dog helt pga de små jävlarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men, ser man inte det? Såjorden är nyinköpt och nyöppnad. Har samma i alla sådder.
Inte förrän det är kört.Men, ser man inte det? Såjorden är nyinköpt och nyöppnad. Har samma i alla sådder.
Steriliserade du den? Att den är nyköpt är tyvärr ingen garanti. Påsarna har ju lufthål så eländena kan komma in även om påsen är oöppnad.
Nej, det har jag aldrig gjort. Aldrig behövt? Vet nog inte ens hur man gör?
In med jorden i ugnen, minst 100 grader i minst 30 min (se till att den är ordentligt fuktig innan du sätter in den). Det kan vara värt att testa Nemablom på din övriga sådd om det är sorgmyggor också.
Men. Oj. Det blir ju mängder med gjord som ska steriliseras i så fall.
Jag har en gammal långpanna, det går rätt mycket i den. Jag gör det bara med jorden som kommer att användas inomhus, utomhus räknar jag med att det går bra ändå.
Jag ska ju förså mängder.
Äsch då, så jobbigt är det inte
Jag steriliserar aldrig, men ibland får man sorgmyggor i. Smällar man får ta.*sätter sig svintjurig i hörnet med ett glas vin*
JO
Jävla skit.
Jo det kan man!!! Tro migEhm.
. En sorts har kommit redan och 7 till anländer förmodligen idag.. och man kan ju inte låta bli att så alla frön!
Jag steriliserar aldrig. Jag får sorgmyggor och behandlar, det fungerar för mig!*sätter sig svintjurig i hörnet med ett glas vin*
JO
Jävla skit.
Kan man behandla jorden förebyggande mot sorgmyggor? Tex när man sått och innan det vuxit upp, innan man ens märker om dom finns där? Eller är det onödigt/hjälper inte?