Jaaaaaa!Jag har frö från dubbla stockrosor om ni vill ha. Vita, ljusrosa och gula. Även enkla rosa.
@fraggelzebra kanske?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaaaaaa!Jag har frö från dubbla stockrosor om ni vill ha. Vita, ljusrosa och gula. Även enkla rosa.
@fraggelzebra kanske?
Jaaaaaa!
Jag vet ingenting om stockrosor, och varför dom svarta kan fungera heller, men jag skulle gärna provaJag vet inte riktigt hur svarta stockrosor det går att få, det här är nog det mörkaste i min samling (den brukar inte växa utmed marken, den hade byggnadsställningen som växtstöd som nu har försvunnit)
Sedan är jag också mycket osäker på deras stockrosornas sexliv och hur färgäkta fröerna kan tänkas vara från en specifik planta, jag har hela spektrat från ljusrosa stockrosor till denna.
Visa bifogad fil 35169
Jag vill hemskt gärna ha, helst vita och ljusrosa. Om du har så det räcker förstås.Jag har frö från dubbla stockrosor om ni vill ha. Vita, ljusrosa och gula. Även enkla rosa.
@fraggelzebra kanske?
Jag vill hemskt gärna ha, helst vita och ljusrosa. Om du har så det räcker förstås.
Trädäck på G
Visa bifogad fil 35185
Lite skillnad mot eländet vi hade till utsikt här innan.
Filmade lite i trädgården också nu när det hänt lite
Första rosorna köptes in på Flora Linnea idag.
Vad fint det kommer bli! Det är så himla kul att se en trädgård växa fram.
Tips på växter, så tycker jag att ulleternell tror jag skulle bli superfint mot dina Charles Darwin-rosor, liksom havtorn ”Hikul” som du kan forma till bollar.
Det kanske är en synvilla när man inte ser proportionerna riktigt, men det ser för mig ut som om du har satt rosorna lite tätt och lite nära rabattkanten.
Nu får jag skämmas! Kan inte ens stava till Adelaide längre...Köpte fröna på Adeleide Botaniska i april så de är sådda i början av maj. Växtkraft de lux!
Lök är ju roligast och enklast att skaffa som plantor.Jag skulle önska lite fler perenna grönsaker på lotten - är det någon som har några bra tips? Jag har än så länge bara sparris, jordärtskockor och gräslök.
Jag har försökt att så piplök massor av gånger, men det har aldrig velat gro - någon som vet om det finns att köpa som sättlökar?