Det är lite det jag är rädd för. Fundera dock på liten grävmaskin för att underlätta att få bort rötternaVart är Wow-smajlyn när man behöver den??
Du får ett gäng istället. Jag fick ont i ryggen bara av att läsa era ambitioner
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är lite det jag är rädd för. Fundera dock på liten grävmaskin för att underlätta att få bort rötternaVart är Wow-smajlyn när man behöver den??
Du får ett gäng istället. Jag fick ont i ryggen bara av att läsa era ambitioner
Så vacker, får ha begärEn sån här
Visa bifogad fil 65247
Jag tror inte det?Så vacker, får ha begär
Är frukten användbar?
Nä, men jag har för mig att den kanske är kvävefixerande trots att det inte är en baljväxt.Så vacker, får ha begär
Är frukten användbar?
Alla mina har bott på friland oavsett sort,då dom överväldigade mig,jag hade tomater långt in i okt-nov,innan jag ryckte upp skiten med gröna tomater kvar.Vet att det har funnits en lista i en tidigare tråd men hittar inte nu. Bästa tips på tomater till friland? Gärna som också kan stå i kruka och som inte blir så höga.
Hade tigerella förra året men tyckte inte de smakade så mycket och de blev dessutom gigantiska!
Vet att det har funnits en lista i en tidigare tråd men hittar inte nu. Bästa tips på tomater till friland? Gärna som också kan stå i kruka och som inte blir så höga.
Hade tigerella förra året men tyckte inte de smakade så mycket och de blev dessutom gigantiska!
Det tar ett tag men ja, ett gott år kan det bli så! Även här i i zon 4-5.Jag vill ha ett valnötsträd tror jag ska ge ett till min bror när de gifter sig. Jag har hört att man får se mycket valnötter ah man får kasta dem efter folk
Jag beställde just aklejorna William Guinness och Little lantern som är fräsiga i färgen och trivs i delvis skugga. Ska sätta ihop en rabatt i vandrande skugga och lite mer soligt i vitt-svart och starka accenter i orange-rött.Jag behöver blomfröer till en rabatt som står i halv/helskugga. Gärna lite häftigare saker. Lite draaaama
Har ni några tips?
Gick igenom årets trädgårdsplaner med mina föräldrar igår och undrar om det är genomförbart utan att ta knäcken på sig.
-Det ska byggas spalje in mot korkade grannen, 10-15 m lång
-Tre träd ska ner och rötterna bort i alla fall till viss del från två av dem.
-En krusbärsbuske samt, tre vinbärsbuskar ska flyttas.
-Fyra vinbärsbuskar ska bort
-Ett äppelträd ska planteras (om det går att få tag i Risäter) till vilket en "brunn" ska byggas
-Ett hallonland ska anläggas genom hö och potatisodling, hallonen flyttar dit nästa år
-Ett land ska skapas på samma sätt som ovan
-Ett växthus ska byggas (klart i höst så det går att använda nästa år)
-Ett vresros snår ska saneras till en häck
Funkar det alltså att odla valnötter i zon 4-5? Har fått höra någon gång att det funkar till typ zon 2 och sedan aldrig kollat upp det mer. Dags att planera om trädgården igen tror jagDet tar ett tag men ja, ett gott år kan det bli så! Även här i i zon 4-5.
Bor i zon IV och har en bekant som har ett större träd. Jag - och några till - har fått valnötter som planterats i krukor för att se om de kan vilja groFunkar det alltså att odla valnötter i zon 4-5? Har fått höra någon gång att det funkar till typ zon 2 och sedan aldrig kollat upp det mer. Dags att planera om trädgården igen tror jag
Goglar och alla säger max zon 2. Har du någon aning om vilken sort din vän har?Bor i zon IV och har en bekant som har ett större träd. Jag - och några till - har fått valnötter som planterats i krukor för att se om de kan vilja gro
Vi bor på småländska höglandet, lite oklart vilken zon vi har tycker jag men på kartan zon 5. Vi får ju dock vår mycket tidigare än zon 5 längre norrut men det är risken för sen nattfrost som sätter zonkartan här.Funkar det alltså att odla valnötter i zon 4-5? Har fått höra någon gång att det funkar till typ zon 2 och sedan aldrig kollat upp det mer. Dags att planera om trädgården igen tror jag
Jag håller till i Värmland gräns mellan zon 3 och 4. Har du koll på sort?Vi bor på småländska höglandet, lite oklart vilken zon vi har tycker jag men på kartan zon 5. Vi får ju dock vår mycket tidigare än zon 5 längre norrut men det är risken för sen nattfrost som sätter zonkartan här.
Det är mamma som har träden, de står i ganska skyddat läge och är 10-12 år gamla. För 2-3 år sen gav de för första gången massor med nötter, det var helt sanslöst. Vi har fortfarande nötter kvar. Sedan dess har det inte varit lika mycket. Hon har även mullbär i samma ålder som börjat ge något enstaka bär men den verkar ha mycket svårare på vår breddgrad än valnöten.