Väntar med tomater ett tag till jag... De växer så fort, liksom gurka. Har satt gurka för fönsterodling men utomhusgurkorna sätter jag nog ca 4 v innan sista frosten.Jag är trögstartad i år, men nu har jag i alla fall sorterat mina fröpåsar så jag vet vad jag har att leka med... Och siktar på att få igång sådderna inom det närmaste.
Vad brukar ni börja med? Tomater och paprikor står överst på min lista, men jag vet inte om det är för tidigt att börja med gurkorna också?
Sen hittade jag en såndär vit innerpåse från en fröpåse, med frön i. Som jag inte har den blekaste aning om vad det kan vara för frön i. Är möjligen lite likt tomatfrön, men... Dem måste jag ju så, så jag får veta vad det är för något!
Jag har sått chili, paprika, aubergine, gul lök, purjolök, gräslök, rosenstav, stockros och smultron (en mus har visst varit i en av cellerna och grävt...). Andra saker man bör så nu är kronärtskockor och rotselleri. Ute har jag sått perenner som står i en plastback nu, det är solhatt, bolltistel, zinnia, humlesuga, akleja, hyacintviva m.m. Kommer inte ihåg allt för tillfället men det är en full plastback och krukor i plastpåsar ovanpå också.
I mars ska jag så mer sommarblommor som sommarrudbeckia, zinnia, mer stockros, ringblomma, salvia, luktärt m.m. Jag har allt uppskrivet i Excel annars hade jag gått runt och funderat i det oändliga, men jag gör plötsliga ändringar också.