Jag har fått mina dahliaknölar
Ett litet problem bara, jag har glömt vad jag skulle ha vilka
Ett litet problem bara, jag har glömt vad jag skulle ha vilka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Orientalisk pimpinellros tror jag, den har svarta nypon. Du borde beställa hem Beskärningsboken, den kn hjälpa dig mycket i din nya trädgårdÄr det för tidigt att klippa i den här? Nån slags ros. Det är en hel del döda grenar i mitten som jag vill ha bort. Jag vill dessutom göra den lite lägre och få bort allt som sticker ut. Jag har klippt en hel del redan, kan jag ta ännu mer?
Eller är det bättre att vänta en månad eller så?
Visa bifogad fil 65356
Orientalisk pimpinellros tror jag, den har svarta nypon. Du borde beställa hem Beskärningsboken, den kn hjälpa dig mycket i din nya trädgård
Jag hade väntat tills det inte är frostnätter längre. Annars dödar du den nog.Google funkar också jag vet att man ska klippa ros när björkarna har musöron, men kan man klippa drastiskt nu utan att den dör?
Jag hade väntat tills det inte är frostnätter längre. Annars dödar du den nog.
är det alltså nu man ska klippa ner rosjäveln som man inte vill ha kvar?Jag hade väntat tills det inte är frostnätter längre. Annars dödar du den nog.
Vad det gäller rosor har jag lärt mig den hårda vägen att de du inte vill ha kvar kan du inte ta död på vad du än gör medan de du vill ha kvar kräver jobb 24/7är det alltså nu man ska klippa ner rosjäveln som man inte vill ha kvar?
Här gick det fort men en meter har vi inte haft här vid sörmlandskusten, några dm dock.
Här ligger det fortfarande nästan en meter snö på gräsmattan. Enda vårtecknet så här långt är att snön släpper så hårt från taket att huset nästan gör frivolter när det landar på backen nedanför
Gräv upp?är det alltså nu man ska klippa ner rosjäveln som man inte vill ha kvar?
Ångra gurkan! Sätt den i maj, den kommer ta över ditt hem!Nu har jag äntligen fått tillfälle att förså. Eftersom jag vet hur lite tid kommer att ha under våren så sådde jag allt: Tomat, paprika, aubergine, chili, basilika, koriander, persilja, sallat, piplök, mangold, grönkål, gurka, gräslök. Det kommer bli totalt kaos - men då vet jag i varje fall att jag inte har glömt något. Jag tänkte köpa ett litet växthus till min pallkrage så att jag kan få ut sallaten, pipkålen, koriandern, gräslöken och persiljan tidigt.
Du kan flytta ut sallad, persilja, grönkål och gräslök ut i kylan och låta dem gro där så spar du plats inomhus.Nu har jag äntligen fått tillfälle att förså. Eftersom jag vet hur lite tid kommer att ha under våren så sådde jag allt: Tomat, paprika, aubergine, chili, basilika, koriander, persilja, sallat, piplök, mangold, grönkål, gurka, gräslök. Det kommer bli totalt kaos - men då vet jag i varje fall att jag inte har glömt något. Jag tänkte köpa ett litet växthus till min pallkrage så att jag kan få ut sallaten, pipkålen, koriandern, gräslöken och persiljan tidigt.
Du kan flytta ut sallad, persilja, grönkål och gräslök ut i kylan och låta dem gro där så spar du plats inomhus.
Ooops.Nej det kan jag inte, för jag försådde allt i ett och samma tråg med plats för 77 plantor.
Ångra gurkan! Sätt den i maj, den kommer ta över ditt hem!
Hjälp!Nej det kan jag inte, för jag försådde allt i ett och samma tråg med plats för 77 plantor.
Jag ångrar ingenting!