Var är bästa stället att beställa klematis ifrån?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kolla på woodlandväxter, finns jättemycket fint och häftigt som gillar skugga. Nackdelen (?) är att många av dem föredrar sur jord. Fotblad, julrosor, treblad, orchideer, sockblommor, mm. Kolla in ariseama för drama.Jag behöver blomfröer till en rabatt som står i halv/helskugga. Gärna lite häftigare saker. Lite draaaama
Har ni några tips?
Har någon av er fått det här meddelandet på följesedel från Impecta?
"Följande artikel kan på grund av saldofel inte levereras: 82085
Vi beklagar!"
Jag har ju betalt med kort den summa som de räknat fram. Hur kan det bli saldofel (har inte jämfört bankuppgifter mot följesedel än)?
Vi plockade också sista i november förra året. Inte så kunnig men tänkte att det säkert finns sorter som är mindre ägnade åt frilandAlla mina har bott på friland oavsett sort,då dom överväldigade mig,jag hade tomater långt in i okt-nov,innan jag ryckte upp skiten med gröna tomater kvar.
Jag bor i Danmark så klimat som Skåne. Förra året hade vi tomater mot husvägg där det blir stekhet från morgonen och fram till typ 14-16 när det är högsommar. Lyckades bränna några plantor när jag skulle avhärda förra året...Busktomater!
Tumbler är väldigt tidig! Kan vara dn bra idé om man bor norröver och är orolig att de inte ska hinna mogna. Har haft dem både i 10 liters kruka och på friland.
Strongboy har jag haft senaste åren. Ger många små goda röda körsbärstomater. Skåne på friland i söderläge. Kan säkert stå i kruka också!
Japp det visade sig vara så, iallafall går det inte att beställa varan längre. Jag gjorde inte den kopplingenÄr det inte ett saldofel i deras lager då? Låter ju märkligt om det vore i din betalning.
Jag bor i Danmark så klimat som Skåne. Förra året hade vi tomater mot husvägg där det blir stekhet från morgonen och fram till typ 14-16 när det är högsommar. Lyckades bränna några plantor när jag skulle avhärda förra året...
Strongboy ska ja kolla efter och tumblr, gör inget om de mognar tidigare än förra året.
Var ute på lunchen idag (nån fördel ska det vara med detta eviga hemarbete!) och började klippa ner i rabatterna och beskära lavendel. Superhärligt väder! Snödroppar, krokus och vintergäck är på g och komposten börjar vakna till liv. Påskliljornas blad börjar också synas. Gav mig verkligen sommarlängtan- vintern har annars gjort att jag inte varit lika angelägen som vanligt.
Dessutom har vi fått upp gungor.
Inne växer kronärtskockor, gurka, chili och stockrosor på. På jobbet pratas det blomsterängar, frösådder och bin mest hela tiden.
Det är alltså dags för lavendeln nu?Var ute på lunchen idag (nån fördel ska det vara med detta eviga hemarbete!) och började klippa ner i rabatterna och beskära lavendel. Superhärligt väder! Snödroppar, krokus och vintergäck är på g och komposten börjar vakna till liv. Påskliljornas blad börjar också synas. Gav mig verkligen sommarlängtan- vintern har annars gjort att jag inte varit lika angelägen som vanligt.
Dessutom har vi fått upp gungor.
Inne växer kronärtskockor, gurka, chili och stockrosor på. På jobbet pratas det blomsterängar, frösådder och bin mest hela tiden.
Vårvintern och rätt hårt som jag förstår det. Är ingen expert dock.Det är alltså dags för lavendeln nu?
Hur mycket ska man klippa?
Jag väntar till risken för kalla nätter är över, annars kan de delar du sparat frysa. Jag brukar trimma lavendel i samband med att jag rensar och klipper bort dött i rabatten, dvs när risken för köld är över och det skydd so det döda riset innebär inte längre behövs.Det är alltså dags för lavendeln nu?
Hur mycket ska man klippa?
Det går utmärkt att plantera ned chili. Jag upplever dem som hyfsat robusta att hantera också, om du vill dela på dem.Kan man plantera ner chili som blivit ranglig, så som man kan göra med tomater? Och hur känsliga är rötterna? Törs jag dela på plantorna eller är det bättre att nypa bort en planta där de står tätt?