Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ljus, värme och vatten.Har två amaryllisar som fortfarande inte vuxit till sig tillräckligt eller gått i blom. Hur kan jag boosta dem för att få dem i blom?
Gör redan. Men tack ändå.Ljus, värme och vatten.
Jag fick hem 4 påsar fröer igår. Nu saknas bara aubergine. Tror jag.Sitter och fönstershoppar fröer, undrar hur länge det fortsätter att vara fönstershopping
Jag älskar knorren på slutetJag fick hem 4 påsar fröer igår. Nu saknas bara aubergine. Tror jag.
Jag har två amaryllis som blommar NU och två som är på väg. Men de är ruskigt långsamma i starten.Gör redan. Men tack ändå.
Kom på att det var fel tråd egentligen.
Men jag tänkte plantera dem ute i trädgården nånstans sen i vår, så litw relevant.
Det ser så fint ut att man blir inspirerad direkt , sen börjar min hjärna säga "ska du verkligen förstöra ett så fint gammalt vagnshjul på det där sätter? det kommer ju inte att hålla i mer än en till två säsonger" och hjärnan säger det på ett sätt...Det här tipset dök upp i mitt flöde idag och jag blev så förtjust! Det borde ju gå att göra något liknande, fast med taklökar och mycket, mycket mindre... på ett litet bord eller något. Kanske med ett fågelbad.
Visa bifogad fil 64064
Det är väl det som är problemet, men jag tänker att man kan gjuta i cement på ett lagom stort trädgårdsbord eller på annat sätt konstruera något liknande.Det ser så fint ut att man blir inspirerad direkt , sen börjar min hjärna säga "ska du verkligen förstöra ett så fint gammalt vagnshjul på det där sätter? det kommer ju inte att hålla i mer än en till två säsonger" och hjärnan säger det på ett sätt...
Jag ser massor av liknande tips på pinterest och min hjärna går bananas
Det är precis så en äkta Bananabrain tänkerDet är väl det som är problemet, men jag tänker att man kan gjuta i cement på ett lagom stort trädgårdsbord eller på annat sätt konstruera något liknande.
Den här helgen har vi den tredje träffen i utbildningen jag går i för småskalig ekologisk odling. Start av företag i fokus för denna träff, mycket om ekonomi och företagsformer. Blir pepp samtidigt som jag blir skraj (feg?). Nu är det bara ett fåtal av oss som går kursen som faktiskt funderar på att starta eget, men de övriga verkar mer bestämda än vad jag är. Jag fastnar lätt i tankegångarna och tenderar ju att fokusera mer på problem och liknande än möjligheterna (trots att jag har fantastiska möjligheter som äger en gård i precis rätt läge med köpstark kundkrets osv).
Hur vågar man?
Man blundar och hoppar Jag var så korkad att jag inte var livrädd när jag startade eget för 13 år sedan i år och har ju trots allt hållit mig flytande sedan dess
Är det eget företag inom trädgård/grönsaksodling du har?
Nä, jag är prospekteringsgeolog. Dvs när världsmarknaden dyker har jag inget jobb Därav diverse inhopp i mer märkliga branscher som testkörning av bilar
Jag har funderat på någon form av sidobusiness på gården som är odlingsrelaterad men jag har inte kommit dit ännu Tomten är på ca en hektar varav ungefär hälften är åker.
Haha jamen det vet jag väl att du är. Men jag trodde du var anställd!
Vi har ju också egen firma, men inom el-branschen. Just grönsaksbranschen känns som ett desto mer osäkert kort. Å andra sidan så räknar jag ju inte med att kunna arbeta med det heltid.