Bra att veta!
Gäller det frön generellt eller blomfrön eller ätbart?
Det är olika för olika växter (både ätbart och blommor) så man får läsa på anvisningarna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra att veta!
Gäller det frön generellt eller blomfrön eller ätbart?
Var köper man vindruva? Inte som frö utan som växt.
Ööhhuummmm... ett litet tips angående salladslöken. Den tar plats, mycket plats! Och den frösår sig villigt, just sayin'Och salladslöken, ja jäklar. Den var verkligen inte svårgrodd, på g att plantera ut den så snart jag är färdiggrävd där den och all annan lök ska tryckas ner.
Jag har varit helt sänkt hela våren, är det någon vits att så tomat, chili och paprika nu? De två senare antar jag är kört även om vi har långa höstar med värme numera, men kan det fungera med tomat?
Alltså WOWStenarna ska bara bankas ner lite - sedan är det färdigt. Jag måste säga att jag är sjukt nöjd med planeringen! I kvadraten ska silverpäronet stå.
I morgon är det min tur att köra det svarta guldet. Jag får också låna hästskitsleverantörens släpkärra att köra hem det med.Nu är halva det här lasset ute på land och i tunnel.
Det är runt 30 skottkärror där....
Prima hästbajs med torv :
Visa bifogad fil 28537
Aska avråder man ifrån numera för ätliga växter.Hoppar in med noll förberedelse. Fick för mig igår att prova odla i pallkragar i år (Totoro har under vintern grävt upp mina blommor, bitit av bärbuskarna, "beskurit" äppel- och plommonträden nästan ner till stubbnivå och haft dragkamp med vinet, och även om han tack och lov är äldre nu så tänker jag att ett litet koncentrerat hörn som går att hägna in kanske kan vara något för oss...) så har röjt upp ett område där jag tänker sätta några lådor. Men nu, hjälp!
1. Hur är det med aska? Kan jag hälla i en massa aska i botten om inte annat, för att dels bli av med den och dels fylla upp på höjden? Vill ha lite högre lådor men inte djupväxande rotsaker, så tänker att egentligen behöver jag bara fyllmassa i botten? Och aska ska innehålla en del bra ämnen för växter, så om någon skickar ner rötter dit kan de ta vad de behöver?
2. Vad kan jag egentligen odla nu? Det är ju redan varmt och jag har inte försått något. Vill ha ätliga saker! Flera år sedan jag la någon energi på odling...
Lär bli 3 lådor tänker jag mig, i alla fall till en början. Det är ett väldigt varmt läge, full sol med stenmur/vägg i väster och norr.