Jamen där nånstans är sanningen
Jo. Ibland blir jag trött på mig själv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jamen där nånstans är sanningen
Det låter som om du får reducera antalet. Jag får nämligen inte heller ihop matten med det där.6m2 växthus.
Hittils har jag:
9 chili
4 paprika
Typ 7 tomater
Många svampgurkor
Kommer ha minst 6 vanliga gurkor
4 aubergine
Har dessutom möjlighet att så två olika sorter melon.
Jag känner att matten inte går ihop.
Men jag vill ju inte välja bort någotDet låter som om du får reducera antalet. Jag får nämligen inte heller ihop matten med det där.
Köp större växthus?Men jag vill ju inte välja bort något
Nej jag har inte försökt, men jag tänker att det är ju perfekt att du då försöker och rapporterar till oss andra här!
Mmmmmm sadisten njuuuuter!!!
Eftersom du inte har tomatpaprikafrön så har du uppenbarligen inte för mycket frön. Bäst du gör något åt det!
(tack @Lillgrådis, hoppas de du fick av mig gror!).
Alltså vi skaffade detta förra året och jag är inte helt klar med det så jag skjuter problemet framför mig ett tag!Köp större växthus?
Jag får upp solrosor överallt, fåglarna planterar. Jag bara antar att dom sköter sig själv om du sätter frö ute?Vad tror ni, vågar man fröså solrosor ute nu? Bor i sydvästra Småland, men risk finns att det kryper ner under nollan på natten. Den närmsta veckan ska väl bli supervarm dock, men det kan ju så klart bli bakslag.
Vad tror ni, vågar man fröså solrosor ute nu? Bor i sydvästra Småland, men risk finns att det kryper ner under nollan på natten. Den närmsta veckan ska väl bli supervarm dock, men det kan ju så klart bli bakslag.
Jag får upp solrosor överallt, fåglarna planterar. Jag bara antar att dom sköter sig själv om du sätter frö ute?
Med tanke på var du bor hade jag gjort det. Men vill man vara helt säker på att de kommer upp är det bäst att förså inomhus.
Tack snälla för snabba svar, då ska jag plantera dem idag
Det gjorde jag häromdagen så jag hoppas det funkar (typ samma breddgrad)
Jag har även petat ner lite andra blomfrön som enligt påsarna skulle gå att direktså nu. Det har varit ett par kalla nätter efter det men jag hoppas det går vägen ändå.
Sått tomater också, och luktärt och stockros som får flytta ut sen när de tagit sig ordentligt. Så dåligt med bra fönster för detta ändamål, och ingen inglasad altan eller liknande heller så växthus är ett måste. Köpt gamla fönster, nu ska bara resten byggas också, om en sisådär 3-4år när vi får tid
En allmän reflektion, många frön behöver en köldknäpp för att komma igång. Dvs det är ofta inte någon fara att så på friland tidigt för växter som ska sås på friland.
En del behöver tom mer än så, de behöver vara ute en hel vinter i frysgrader.