Visa buke-orakel
Solen skiner har och temperaturen har nog letat sig upp mot 15 grader, sa jag har spenderat morgonen med att varstada balkongen, men tankte hora mig med er for hjalp!
Jag har en ca 2-3 kvm stor balkong - ca 120cm djup och 210 lang dar det ocksa far plats tva vikstolar och bord av den har modellen
https://www.ikea.com/gb/en/products/chairs-stools-benches/garden-chairs-benches-loungers/tärnö-chair-outdoor-foldable-black-grey-brown-stained-art-90095428/
Jag planterade en del i morse redan - en blandning av angsblommor av "bi-vanlig variant" i ett par lador pa kortsidorna och i en lada som star pa golvet - effekten blir typ den av en sommarang i miniatyr, och sa har jag en jasminplanta som vaxer upp langs med en av korsidorna - men jag har en del plats kvar som jag garna behover lite inspiration med!
Tomt i nulaget ar det i tva balkonglador om ca 40cm vardera som hanger langs med utsidan, och tva mindre lador - ca 20 cm langa i halvcirkel form. Dessutom har jag garna en blomma/ort (lavendel?) pa bordet ocksa
Har ni nagon erfarenhet av att gora trevliga sma grona oaser i stadsmiljo? Balkongen ligger i vasterlage, med sol fran 11-12 pa morgonen tills det att solen gar ner mer eller mindre.
Forra sommaren, vilket var nar jag flyttade in, satt jag ofta pa balkongen efter jobbet och kakade middag/drack ett glas vin, och jag vill mer eller mindre bara trycka in sa mycket gronska som mojligt, samtidigt som jag kan rora mig omkring.