Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om det här hade varit tobaksindustrin, antar jag att man inte hade velat att den blommar. Men jag är nästan stolt! Min virginiatobak har inte gått i blom förr om åren. Bondtobaken blommar också, men det känns mindre sensationellt. Den är helt självgående numera och frösår sig själv här och var.Den är verkligen väldigt vacker .
Inga hemliga djur som smakat på den?Om det här hade varit tobaksindustrin, antar jag att man inte hade velat att den blommar. Men jag är nästan stolt! Min virginiatobak har inte gått i blom förr om åren. Bondtobaken blommar också, men det känns mindre sensationellt. Den är helt självgående numera och frösår sig själv här och var.
Åh ärtor!!Vilka ärtsorter använder ni?
Jag vill kunna plocka en sån här skål (ärtorna i den) i min egen trädgård.
Visa bifogad fil 32971
Har sått ärtor i år, men de hann inte bli så här stora eller riktigt smaka på samma sätt. (Vi har varit bortresta en vecka, hemma om 5 dagar.) Så jag tänker att det handlar om arten och är nyfiken på era.
Funderar på att spara några ärtor till utsäde. Eller kanske köpa fler på torget imorn...
Nej! De vilda djuren är restriktiva när det gäller tobak.Inga hemliga djur som smakat på den?
Så kloka.Nej! De vilda djuren är restriktiva när det gäller tobak.
De respekterar förbudet, de!Så kloka.
Jag verkar få gott om mors stora så jag kan dela med mig utsäde sedan. samma med Saxbo ifall du inte lyckas med den.Jag odlar Lokförare Bergfält-ärten i år, inte så många men tio ynka ärtor kom jag över som utsäde via Impecta - och jag gillar den absolut! Både smakmässigt men också att det ÄR coolt med denna enorma jätteärt som fyller hela handen i längd. Jag har en fröpåse med Carouby de Mausanne också, det sägs att de ska vara väldigt lika Lokföraren i smak och storlek men jag har aldrig testat dem hittills. Märta har jag odlat i år och skördat så rikligt av att jag till och med lyckats frysa in lite grann och börjar spara några till eget utsäde. Den är god!
Men märgärterna är det verkligen inte mycket bevänt med. Satte dem sent och det är väldigt mycket fröogräs som kommit upp där sedan dess, så det har nästan varit omöjligt att rensa innan jag trott att jag skulle kunna se några ärter att sålla fram, utan att förstöra och dra upp de önskade växterna också. Några enstaka Saxbo verkar ta sig upp, men Mors stora kan jag tyvärr inte se en enda av.
Det ska dofta melon om dom.För första gången någonsin får jag riktiga vattenmeloner. ♥Någon som vet hur man kollar om de är mogna?
Doften, och så ska det.låta lite ihåligt när man knackar på dem (som när man bakar bröd).För första gången någonsin får jag riktiga vattenmeloner. ♥Någon som vet hur man kollar om de är mogna?
Är det sugar baby?För första gången någonsin får jag riktiga vattenmeloner. ♥Någon som vet hur man kollar om de är mogna?
Ni vet de där fåren på Gotland, som betar backtimjan och därför är färdigkryddade redan före slakt?
Jag kan upplysa om att i norra Halland, flyger ett numera färdigkryddat skatspöke omkring.
Bilden heter Frånvaro av timjan.
Jag har fem stora timjanplantor ute. Det här var väl Skatspökets favoritsort.Egentligen är detta ju Och stöld av kryddörter är ett mycket grovt brott. Undrar om det har en egen brottskod, annars borde det införas.
Men beskrivningen är