Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med buskar kan man ganska enkelt skapa rum, gärna som små häckar/miniväggar.
Såna investeringar är bra ibland. Det blir övermäktigt annars med barn och djur och allt man har att ta hand om. Bara att klippa gräset och gå med trimmer tar ju en halv dag.Jag vill gärna se mer! Ska försöka lägga upp en skiss och lite bilder över vår trädgård också! Vi köpte nyligen en robotgräsklippare som kör i en del av trädgården och jag tycker att det har gett både mig och maken en nytändning i trädgårdsarbetet. Sen har jag varit gravid hela våren så tex ogräsrensning är ganska eftersatt.
Det svåra är inte vad man ska bygga väggar av, tycker jag, utan var i trädgården man ska bygga dem. Jag försöker tänka i vyer, sitter på olika platser och tittar och gör ritningar. Men det är svårt när det är så stort.
Har alla redan börjat skörda ??
Ja, när vi flyttade hit tog vi bort ganska mycket rabatter och har sedan fyllt på med sådant som är lättskött. Vi har en del gräsmatta, dels runt huset och dels i fruktträdgården. Jag vill helst ha det ganska kortklippt där med tanke på fästingar. Utanför de områdena är det vildvuxet....Såna investeringar är bra ibland. Det blir övermäktigt annars med barn och djur och allt man har att ta hand om. Bara att klippa gräset och gå med trimmer tar ju en halv dag.
Vi har gjort så att vi låter gräset växa ostört på vissa platser och har hittills fokuserat på rabatter och sånt vid huset. Man måste hitta sätt att begränsa sig. Jag är dålig på det...
Visa bifogad fil 32728
Och efter!
Min Rosa helenae 'Hybrida' ska såklart få något bättre att klättra på, men det måste vara något jag kan lägga ner platt på marken, som tål några ton snöras.
Jo, tanken finns, men jag vet inte riktigt hur jag ska bygga så det går att lägga omkull på ett smidigt sättArmeringsnät.