Magiana
Trådstartare
Jag med. Jag åker dit som säljare.Jag ska på växtloppis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag med. Jag åker dit som säljare.Jag ska på växtloppis!
Jag har en hel del tomatplantor i samma storlek som dina och vet inte om jag ska satsa på dem eller om de inte kommer hinna bli något av...Tog mig i kragen och planterade om lite tomater och chili. Orkade bara 6 plantor.. Men bättre än inget! Vet inte om jag ska spara resten eller inte.
Visa bifogad fil 29948
Jag har en hel del tomatplantor i samma storlek som dina och vet inte om jag ska satsa på dem eller om de inte kommer hinna bli något av.
Jag tycker att du ska ta en dag och gå runt och njuta av din trädgård!Sådär.
Sått morötterna och spenaten. Monterat upp ärtornas stöd.
ska klippa lite gräs och fundera på om jag orkar så mera. Jag är trött och sänkt och då blir orken minimal. Jag flåsar efter bara en liten stunds jobbande. Plus huvudvärken från helvetet.
Funderar på om det är dags att så bönorna i pluggbrättet. De ska ut när jorden är varm så det tar väl ett ag. De gror snabbt. Skulle kunna så ute men de äts upp av jordloppor direkt så jag tvingas förodla. För utan bönor kan man inte vara!
Squash och pumpa sådde jag förra helgen och inget har kommit upp. Fattar inte. Men nu har jag slagit på extra värme i gästhuset och hoppas att det gör skillnad.
Hämtade ut lite chilisar i fredags, tack @athena_arabians.
Tyvärr har de varit paketerade och väntat på mig sedan i tisdags men jag har inte fått några aviseringar, varken i brevlådan eller i appen, inte ens när jag knappade in försändelsenr kunde den hitta ngt. Nu fick jag ju numret, fota av streckkoden och hämtade ut paketet och alla levde!
Två chilisar har löss. Såpvatten?
Jag brukar inte nypa av dom alls.Jag har en hel del tomatplantor i samma storlek som dina och vet inte om jag ska satsa på dem eller om de inte kommer hinna bli något av...
KL
Ang mina melonplantor, jag läste på förpackningen häromdagen, och tydligen så ska man knipsa av dem efter 2 blad bara. Min har väl sisodär 15 blad på varje gren. Känns lite taskigt att bara knipsa av dem... Hur har ni andra gjort?
Då gör inte jag det heller! Känns inte som att det kan bli så mkt frukt på dem då. Men jag är bra sugen på att plantera ut dem! Ska vara över 8 grader dygnet runt nu i 10 dagar framöver, och ärligt talat, större behöver inte plantan bli. Den tar över mitt kök snart.Jag brukar inte nypa av dom alls.
Det var inte så mycket fart på växtloppisen idag, men sålde lite i alla fall. Sen åkte jag till den lokala plantmarknaden och slog på stort (med mina mått mätt). Jag köpte ett träd. En lind blev det. Jag har velat ha en hur många år som helst.
På växtloppisen bytte jag också till mig en pion.
Ja, det är ingen slump att det legat högst på min önskelista över träd jag vill ha.Lindar är fantastiska!
Hur ofta som helst? Tror inte det finns någon gräns egentligen, men inte så du kväver det du ska odla. Det går bra att spara gräsklipp i säckar.Gräsklippningen har äntligen kommit igång, för jag tänker prova täckodling i år! Men hur ofta ska man fylla på med nytt material egentligen?