Trädgård 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina tomater och paprikor på tillväxt :) Av någon anledning är de två till höger typ 2-3 ggr så stora som de andra!
 

Bifogade filer

  • 1524407948556715998767.webp
    1524407948556715998767.webp
    139,2 KB · Visningar: 28
Fick ett ryck och hämtade tunnelplasten från skullen. Nu är tunneln på plats.
Väntar alltså bara få stabilt varmt väder så jag kan flytta in tomaterna. :up:

Fast fortfarande undrar jag var i helskotta jag ska göra av alla löv! Jag har eldat undan rejäla mängder och en del har jag (sssssshhh....:o) slängt i forsen ....

Det finns hur mycket som helst kvar. Har aldrig sett så mycket löv i hela mitt liv. Det ligger decimetertjockt på marken, och jag har inga bra ställen att göra av dem.
Så jag fortsätter elda närhelst det är vindstilla...
 
Har en fundering kring krusbärsbuskar .Planterade dom på eftersommaren och funderar på vad dom ska gödslas med och är det lämpligt att lägga täckbark runt om dom ?
 
Åkte till närbelägna plantskolan. Vår egen plantskola (tre minuter härifrån) har gått från en av Skånes största till att bli Plantagen. Det är ungefär 1/10 av ytan och så kass sortiment att man vill gråta.

Nå, jag kom hem med två buskar, två klematis, massor av tomater och chili, en slanggurksplanta och hönsgödsel. Till det facila priset av 1326 kr. Jo, det blev en 6-7 fröpåsar också. Och nu har jag planterat alltihop där det ska vara, mitt lilla växthus är nästan fullt nu när jag fått ut mina pelargonsticklingar också.
 
Idag kom jag för mig att ha mys-stund i växthuset :love: Planterade om lite småttingar och satte fler frön. Bl.a Silver Leaf - @tanten har du redan satt dina eller ska du köra på friland? Jag sparade lite frö att sätta på friland också.
Satte några i kruka och ska sätta några ute. Få se vad som tar sig bäst. De jag satte inne har varit lite ledsna. En kruka av tre tog sig.
 
Magnolian har äntligen fåtr komma ner i jorden efter ett halvår i exil i murarbalja (p g a flytt). Fick den för två år sen av kollegorna, när jag bytte jobb, och har misshandlat den friskt sen dess. Tänkte att den var värd lite lugn och ro nu.

Klippte rosorna igår. Försöker bestämma mig för var jag ska ha humlestörarna. Blundar fär fröpåsarna i köket.

Men hej - jag fick snabbväxande ärtfrön av moster, så jag kanske lyckas med i a f dem.
 
Magnolian har äntligen fåtr komma ner i jorden efter ett halvår i exil i murarbalja (p g a flytt). Fick den för två år sen av kollegorna, när jag bytte jobb, och har misshandlat den friskt sen dess. Tänkte att den var värd lite lugn och ro nu.

Klippte rosorna igår. Försöker bestämma mig för var jag ska ha humlestörarna. Blundar fär fröpåsarna i köket.

Men hej - jag fick snabbväxande ärtfrön av moster, så jag kanske lyckas med i a f dem.
Lilla hjälpredan.
DSC_1197.webp
 
Som ni vet lider jag av lite platsbrist just nu :cautious: och en massa växter står på vänt till att både sås och omskolas.
Jag fick dock en liten tanke nu i morse som jag tänkte bolla med er.
I tillbyggnaden har vi ytterligare 2 fönster i söderläge samt ett glasparti. Det är ju inte klart där ute än så den håller några grader lägre än vad vi har inne. Vad tror ni om att släpa ut de växter som är lite större dit, som en mellanlandning innan avhärdning utomhus?
 
Som ni vet lider jag av lite platsbrist just nu :cautious: och en massa växter står på vänt till att både sås och omskolas.
Jag fick dock en liten tanke nu i morse som jag tänkte bolla med er.
I tillbyggnaden har vi ytterligare 2 fönster i söderläge samt ett glasparti. Det är ju inte klart där ute än så den håller några grader lägre än vad vi har inne. Vad tror ni om att släpa ut de växter som är lite större dit, som en mellanlandning innan avhärdning utomhus?

Samma här! Jag har sått massor av kål som egentligen står för mörkt eftersom jag skulle behöva ett lysrör till och en hel hög med plantor som skulle behöva ha större krukor.

Vilken temperatur tror du att tillbyggnaden håller? Kan du sätta in frostvakt om det riskerar bli för kallt?
 
Samma här! Jag har sått massor av kål som egentligen står för mörkt eftersom jag skulle behöva ett lysrör till och en hel hög med plantor som skulle behöva ha större krukor.

Vilken temperatur tror du att tillbyggnaden håller? Kan du sätta in frostvakt om det riskerar bli för kallt?

Lite beroende på temperaturen ute men jag skulle säga 15-20 grader
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp