Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Satte några i kruka och ska sätta några ute. Få se vad som tar sig bäst. De jag satte inne har varit lite ledsna. En kruka av tre tog sig.Idag kom jag för mig att ha mys-stund i växthuset Planterade om lite småttingar och satte fler frön. Bl.a Silver Leaf - @tanten har du redan satt dina eller ska du köra på friland? Jag sparade lite frö att sätta på friland också.
Dom är lite kinkiga alltsåSatte några i kruka och ska sätta några ute. Få se vad som tar sig bäst. De jag satte inne har varit lite ledsna. En kruka av tre tog sig.
Du kostade just mig 70 krOdla.nu har fri frakt till midnatt... just sayin'
Vad bra, då driver du upp den så övertar jag om du inte gillarDu kostade just mig 70 kr
Ytterligare paprika, en konstig sallad och spenat... Jag gillar inte ens spenat. Men @Amha sa att det minsann var gott färskt.
Vad bra, då driver du upp den så övertar jag om du inte gillar
Hon ljögoch spenat... Jag gillar inte ens spenat. Men @Amha sa att det minsann var gott färskt.
Lilla hjälpredan.Magnolian har äntligen fåtr komma ner i jorden efter ett halvår i exil i murarbalja (p g a flytt). Fick den för två år sen av kollegorna, när jag bytte jobb, och har misshandlat den friskt sen dess. Tänkte att den var värd lite lugn och ro nu.
Klippte rosorna igår. Försöker bestämma mig för var jag ska ha humlestörarna. Blundar fär fröpåsarna i köket.
Men hej - jag fick snabbväxande ärtfrön av moster, så jag kanske lyckas med i a f dem.
Som ni vet lider jag av lite platsbrist just nu och en massa växter står på vänt till att både sås och omskolas.
Jag fick dock en liten tanke nu i morse som jag tänkte bolla med er.
I tillbyggnaden har vi ytterligare 2 fönster i söderläge samt ett glasparti. Det är ju inte klart där ute än så den håller några grader lägre än vad vi har inne. Vad tror ni om att släpa ut de växter som är lite större dit, som en mellanlandning innan avhärdning utomhus?
Samma här! Jag har sått massor av kål som egentligen står för mörkt eftersom jag skulle behöva ett lysrör till och en hel hög med plantor som skulle behöva ha större krukor.
Vilken temperatur tror du att tillbyggnaden håller? Kan du sätta in frostvakt om det riskerar bli för kallt?
Lite beroende på temperaturen ute men jag skulle säga 15-20 grader