Trädgård 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får ju inte tillgång till min trädgård förrän kring 1 juni och jag kan inte sätta igång några odlingar här hemma förrän lägenheten är såld å alla visningar avklarade. Har lixom ingen plats att gömma undan dem under tiden så jag får sikta mot nästa säsong m rabarbern känner jag
Aha äsch då!
Om (!!??) jag lyckas få upp rabarberplantor och om du är i närheten av södra Dalarna när du flyttat så får du gärna en :)
 
Äh, sätt rabarbern i vanliga 10-litershinkar (gör nåt hål i botten bara), dem kan du bära ut eller placera i nåt förråd när du har visning. Och bära med dig till trädgården när du får tillgång till den. Du kan vänta till i höst med att plantera rabarbern i trädgårdslandet, den överlever i hinken över sommaren.
Bra tips, tack och helt görbart oxå :)
Men mitt förråd är än så länge mer än fullt, hur nu det kommer sig :angel:, men kan kanske låna plats hos grannen vid visningarna eller slänga in i barnvagnsrummet..
 
Läser ikapp lite och förvånas, har ni redan sått tomatfröer? Vilken zon bor ni? Växtbelysning?
Zon IV.
Belysning är ett måste. Jag har alldeles för mörkt i min stuga.

Jag har ingen chans att få upp plantor som ger skörd innan hösten om jag sår senare. Det tar ett tag för dem att komma igång. Jag har dem alltså inomhus tills det är dags för växttunneln. Har ingen inglasad altan eller annat varmt och ljust ställe att mellanlanda dem i.
 
Okej, då kanske jag skulle våga mig på att så lite i helgen då. Jag brukar vänta lite längre men tomaterna går ju plantera "ner" om de skulle bli alldeles för rangliga.
 
Okej, då kanske jag skulle våga mig på att så lite i helgen då. Jag brukar vänta lite längre men tomaterna går ju plantera "ner" om de skulle bli alldeles för rangliga.
Fast om det brukar funka när du sår dem senare så undrar jag varför du ska överge den metoden?

Jag sår ju tidigt för att få det att funka.
 
Hah ! Halm provade jag mitt första potatisförsök, det gick sisådär .. :D
Men hösilage tror jag mer på.
Jag testade hösilage och det gick också sisådär... jag kommer att göra på "vanligt" vis och mylla potatislandet i år ;)
Funderar... om jag myllar och sätter potatisen som vanligt och sen hösilagar uppepå/runt plantorna och i gångarna :idea: Bara som fuktbevaring liksom, kan det funka tro :confused:
 
Apropå tomater så provade jag idag att så frön från en färsk körsbärstomat från affären. Genio (eko). Den ska inte vara F1 så jag hoppas det fungerar och blir goda tomater :)

Vad har ni för tomatfavoriter?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp