Denna har jag haft stora problem med. Den kväver allt i sin väg bort med eländet innan det är försent!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Denna har jag haft stora problem med. Den kväver allt i sin väg bort med eländet innan det är försent!
Det finns en snarlik växt som heter snårvinda och den är betydligt större och kraftigare i växtsättet. Den kväver verkligen allt. Åkervindan är ganska liten och har inte den kraften.Denna har jag haft stora problem med. Den kväver allt i sin väg bort med eländet innan det är försent!
Ja det kanske var den. Googlade nu på båda sorterna för att jämföra. Mycket lika varandra! Den jag hade problem med var svagt rosa och tog över växtligheten. Troligtvis Snårvinda då. Oavsett är jag nu lite allergisk mot båda sorterna efter den sommaren.Det finns en snarlik växt som heter snårvinda och den är betydligt större och kraftigare i växtsättet. Den kväver verkligen allt. Åkervindan är ganska liten och har inte den kraften.
Just nu växer den i slänten som jag ska rensa och täcka med presenning i 1-2 år så jag hoppas det ska utrota denDenna har jag haft stora problem med. Den kväver allt i sin väg bort med eländet innan det är försent!
Jag brukar spraya med kumulus och det brukar fungeraFick hem 23 jättefina Hosta-plantor från Eurohosta (Slovakien) häromdagen! Riktigt fina, starka små plantor. Några av dem var lite torra om rötterna (fast de var inlindade med blött tidningspapper och plast runtom) men jag planterade om dem samma dag i egna krukor och vattnade ordentligt. De ska så småningom ut i trädgården.
Men. Nu har i princip alla plantorna fått mjöldagg! Jag antar att den grundats under den långa transporten från Slovakien, i fuktiga paket men med torra rötter (mer eller mindre).
Vad gör jag nu? Jag har sprayat med bikarbonat i vatten men vet inte ens om det ska hjälpa? Går mjöldaggen bort av sig självt så småningom bara plantorna får bra växtmiljö från och med nu? De är verkligen superfina i övrigt.
Vad är kumulus??Jag brukar spraya med kumulus och det brukar fungera
Medel mot mjöldagg. En liten burk räcker enormt länge.Vad är kumulus??
Hade jag också kunnat göra men jag sparar dem till dottern som inte tål röda... hon ska få frossa i gulingar i sommar!Idag har jag käkat min första hemodlade tomat för i år. Så god!
Svar ja. Jag beställde just från impecta och råkade köpa ännu fler på Blomsterlandet.Är detta den officiella stödgruppen för anonyma fröshoppare?
Jag reducerade i alla fall varukorgen till hälften innan jag checkade ut men det blev dyrt ändå
Mvh första året med egen trädgård
Jo jag har, tack vare glatt påhejande förälder, också shoppat en hel hög med potentiellt krångliga frön.Svar ja. Jag beställde just från impecta och råkade köpa ännu fler på Blomsterlandet.
Och jag har köpt en massa jobbiga frön som tar typ mellan 10-14 månader att gro. Kommer ju inte att hända att jag fixar det.
Jag har förstått att vissa sorter ska det.
Det regnar äntligen hos oss!!!!