Hälsning från Margretetorpsmässan. Tyckte nog det var liiiite insnålat på trädgårdsbiten till förmån för vin- och ölprovningar (jo, det är också trevligt) och grillskola och försäljning av salami och ost och oliver och sånt, jämfört med förra året. Men mina favoritleverantörer från Danmark var lyckligtvis på plats i år också, och har nu försett mig med tio byttor med rikligt med småplantor av diverse sorters kål och stjälkselleri och kryddor och sockermajs a 20 spänn styck.
Sedan lyssnade jag på ett ytterst inspirerande föredrag av Peter Englander om zonknäckeri och resonemang kring att odla "det omöjliga" där man bor. Med vackra bilder till. Han frågade lite var åhörarna bodde och reaktionen på mitt boende var "DU ska ju odla mandel och valnöt och mullbärsträd! Och persika och aprikos, och fikon och oliver! Och kiwi, i växthus!"
Och min inre trädgårdszombie bara "Ja. Ja. Måste odla valnöt och fikon och aprikoser. Och allting. Måstemåstemåste. Ja. Odlaodlaodla." Turligt nog såg jag ingen som sålde något av ovanstående, och min inte fullt så zombifierade del av min personlighet såg till att jag kom därifrån innan jag letat ett varv till efter sådana.
Visa bifogad fil 14697