Tråden sprängd - inga skador?

cristobal

Trådstartare
När jag kom upp till hästarna igår kväll, så stog de i en hage som de inte skulle vara i, och då jag kollade, så var grinden helt söndersprungen:eek:. Vanlig, ganska tunn tråd i grinden.
Spiralerna i handtagen var ca en meter långa, de som sitter inne i handtagen, och handtagen låg en bra bit från grinden.
Kände förstås igenom hästarna, men kunde varken känna eller se några spår från att någon av dem skulle ha sprungit igenom.
Visst borde det ha märkts något på den eventuella häst som ev gått igenom?
Misstänker att det kanske har varit något annat som gjort detta, vad det nu skulle kunna vara. Eller kan det gå så bra att man inte märker något alls på hästarna?

Sv: Tråden sprängd - inga skador?

Min häst sprang igenom grinden förra veckan och klarade sig TACK och LOV från en enda skråma. Så visst kan man ha turen att de klarar sig utan synlig skada.

Jag skulle kunna tänka mig att det var en av dina hästar som gått igenom.

Sv: Tråden sprängd - inga skador?

Min häst har tyvärr ett flertal gånger sprängt staketöppningarna.Hagen har två vanliga elsnören+ett lite bredare elband i mitten.Han har klarat sig helt utan skador varenda gång.Jag är säker på att det är han som haft sönder staketet eftersom jag ett par gånger har sett när han gjort det.

Så visst är det möjligt att det är en av dina hästar som gått igenom utan att det märks...

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 116
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 708
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 453
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka