@tornblomma Mitt tips om du tycker hudtonerna är lite urtvättade är att använda varma och kalla nyanser för att spegla ljuset. Om du har varmt ljus i bilden kommer dina skuggor bli kall-tonade, och tvärt om om man har kallt/blått ljus.
För hudtoner gillar jag att använda en mix av bränd umbra, kadmiumgul, alizarin crimson/permanent magenta/kadmiumröd deep hue, ultramarinblå och titaniumvit. Anledningen till titaniumvit över zinkvit är att den är starkare, och ju mindre vit du tillsätter desto mindre mjölkiga blir hudtonerna.
Tycker den ser väldigt lovande ut! Jag hade ALDRIG vågat ta mig an ett så stort projekt direkt med olja, och jag gillar verkligen känslan i dina penseldrag (eller fingerdrag, om du använder fingarna?) Du har ju helt klart känsla för värden och för ljuset.
För hudtoner gillar jag att använda en mix av bränd umbra, kadmiumgul, alizarin crimson/permanent magenta/kadmiumröd deep hue, ultramarinblå och titaniumvit. Anledningen till titaniumvit över zinkvit är att den är starkare, och ju mindre vit du tillsätter desto mindre mjölkiga blir hudtonerna.
Tycker den ser väldigt lovande ut! Jag hade ALDRIG vågat ta mig an ett så stort projekt direkt med olja, och jag gillar verkligen känslan i dina penseldrag (eller fingerdrag, om du använder fingarna?) Du har ju helt klart känsla för värden och för ljuset.