Alltså @tornblomma , om man får önska tycker jag att du borde måla någon galen fasantupp eller påfågel om du ska måla fåglar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså @tornblomma , om man får önska tycker jag att du borde måla någon galen fasantupp eller påfågel om du ska måla fåglar!
Bra idé!
Eller tjäder kanske?
Bra idé!
Eller tjäder kanske?
Ååh tack! Nu vill jag teckna meraMen herregud @Asko
Vad duktig du är! Jag älskar alla detaljer i bilden, du har verkligen fångat ett nyfiket och intelligent uttryck!
De har inte lika svepande linjer (och saknar fasanernas världsfrånvarande galenskap)Bra idé!
Eller tjäder kanske?
Men åh, vad fint det blev med blommorna! Älskar färgerna i tavlan!Adderade lite blomster idag och försökte få dessa att liksom fejda ut till en svagt markerad sommaräng... oklart hur det blev. Försökte för första gången ”lasera” med målarmedium för att det skulle smälta in i den redan målade bakgrunden.
Nu är den iaf uppe och torkar i lägenheten inför sista ronden (duken står lite lutad så motivet skevar ngt).
Visa bifogad fil 40079
Men åh, vad fint det blev med blommorna! Älskar färgerna i tavlan!
Tack! Har inte målat blommor förr men jag körde på lite spontant bara. Kanske måste göra nån sista toch up men gillar samtidigt att de inte är så detaljerade liksom.
Nu när jag övat så är jag taggad på att dra igång mitt stora egna projekt som blir svärm av humlor på sommaräng. Med ett typ surrealistiskt porträtt i bakgrunden. Har redan plåtat grannen som inspo till detta.
Edit: alltså till porträttet, inte humlorna haha
Kan du inte måla grannen som humla?
Såg så sjuka bilder på henne i hummelkostum med lite provocerat sur min a la "är du dum i huvudet" och med finger snap.
/varit ensam hemma en heeel dag och är övertrött och rastlös i ett
Alltså inget är omöjligt med grannen liksom
En kompis hade hyrt humle-kostym en halloween. Det var en stor och lurvig kostym med luva med spröt och en stor kulmage. Vi var på någon hemmafest där alla var utklädda. Sen hamnade han hos ett ragg inne i Sthlm på ngt vis. Dagen efter hittade han inga pengar/kort eller mobil. Däremot fick han busspengar av ragget och fick sen åka hem iklädd sin humlekostym kommunalt.. Ut till Viksjö..
Efter det har jag hummel-människo-issues..
Själv har jag varit utklädd till kackerlacka på en rätt spårad fest. "Episk" kostym skulle man kunna säga
Visa bifogad fil 40094
Visa bifogad fil 40097
Nu har jag stirrat på den här för länge! För nu börjar den se skev och fel ut i mina ögon
Jag gav mig på att måla en fux i solnedgång ... inte så smart färgerna blev en riktig utmaning! Gillar dock att den ser lite eldig ut
(Den fina fuxen tillhör @Ottisen vars bild jag fann i -15 tråden)
Edit: Argh nu såg jag att jag missade en grej jag hade tänkt rätta till ... äsch, nåja.
Ja, man målar i olika lager och då har jag fotot i ett lager. Det bekväma är dock att man kan göra lagren helt osynliga eller i procent. Bra sätt att kunna ha pinnfigurer på ett lager som man ritar efter och sedan bara raderar eller gör osynlig.Så himla fin! Vackert ljus!
Men undrar rent tekniskt. Du skrev tidigare att du lägger fotot under och typ målar på? På plattan? Hur funkar det? Mvh oteknisk
Tack för tips. Har börjat kolla på kurser. Men funderar på att köpa ett set akvarellfärger och papper och experimentera lite på egen hand först. Vad ska man starta med? Har du några tips?
Visa bifogad fil 40097
Nu har jag stirrat på den här för länge! För nu börjar den se skev och fel ut i mina ögon
Jag gav mig på att måla en fux i solnedgång ... inte så smart färgerna blev en riktig utmaning! Gillar dock att den ser lite eldig ut
(Den fina fuxen tillhör @Ottisen vars bild jag fann i -15 tråden)
Edit: Argh nu såg jag att jag missade en grej jag hade tänkt rätta till ... äsch, nåja.