Tråden för iberiska hästar (PRE, Lusitano, Hispano Arab osv)

Har ni lång man på era eller har ni klippt den? Funderar på att klippa min PREs, men velar så.
 
Har ni lång man på era eller har ni klippt den? Funderar på att klippa min PREs, men velar så.
Jag har lång man på min, och flätar vid träning. (lång fläta eller fyrfläta utmed halsen vid träning, dravidareknoppar vid tävling) Han har dessutom väldigt tjock man, så jag är rätt säker på att det är snyggast att hålla den lång. Vår unghäst har av naturen inte mer än ca 20 cm, men tjock och frissig. Jag får till supersnygga knoppar på honom, så jag gör inte mycket mer än toppar den heller.
 
Båda mina har varit riktigt fina hela sommaren. Zacke har vunnit en WE LA på över 74% I tekniken och vi vann DM I WE som gick i MsvB på 66% I tekniken och riktigt fin känsla! Dressyrstarterna har inte varit super men åtminstone en MsvB2 på 63.8%.

Dio har också gjort jättefina WE-starter i LA med dressyr på 68% och teknik på 69%. Vi har även lyckats ta oss över 60% i MsvB1. Bäst av allt är att han blivit så chill sen vi bytte stall och blivit så mycket mer ridbar iom det🩷.
NST_8495.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp