Tråd för värdelöst vetande del 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 30

Tack för tipsen! Finns anammas i alla de vanliga kedjornas utbud? Sådana här tips är jättebra! :)
Jag behöver inget köttsubstitut för min del, lagar gärna från "grunden". :)

VV behöver vända om dygnet, men känner inte riktigt för det, dagens ilandsproblem :P

Tack för tipsen! Finns anammas i alla de vanliga kedjornas utbud? Sådana här tips är jättebra! :)
Jag behöver inget köttsubstitut för min del, lagar gärna från "grunden". :)

VV behöver vända om dygnet, men känner inte riktigt för det, dagens ilandsproblem :P

Anamma bör finnas på Willys, Maxi och City gross (eller hur det nu stavas). Alla kanske inte har alla sorter av produkterna men de brukar bl.a. ha färs.

Skulle faktiskt kunna rekommendera denna:
2 morötter, rivna
1 gul lök, riven
1 burk passerade (eller krossade) tomater
1 burk kokosmjölk
2½ dl röda linser
½-1 msk röd currypasta (beror på hur starkt man vill ha det)
1 msk flytande grönsakbuljong (eller 1 tärning)
1 tsk salt
svartpeppar
Blanda samtliga ingredienser i en kastrull. Låt koka i ca 10 minuter eller tills linserna är mjuka. Servera linssåsen med nykokt pasta.

Observera däremot att röd currypasta KAN innehålla räkor men Santa marias är helt vegansk :)

Hur är det med grönsaksbuljonger? De är veganska? (detta lät som en väldigt dum fråga, skratta inte allt för mycket åt min okunnighet :p)

Och det receptet lät supergott! Ska absolut provas!

VV sådär då ska man bara hitta på något att göra hela natten också...

Återigen tack för all hjälp! :)

VV letade efter en gammal dikt jag skrivit och snubblade över det "mästerverket" skrivet när jag gick i gymnasiet för att lära in "svåra" ord:
Det var en dag en absurt sminkad flicka, som ansåg att förslaget om att riva skolan var helt oacceptabelt. Hennes ambition var att få ner alla auktoriteter på knä och att alla elementära kunskaper skulle gå förlorade. Hon var helt fanatisk och influerad av sin mormor. Denna insisterar på att man måste introducera en kommitté som egentligen var konfidentiell och aldrig lade fram några konkreta förslag och aldrig var konskekvent. De ska konstruera en extremt lojal myra, som kan tänka på flera nivåer och endast pratade nonsens. Myran var objektiv men hatade opinionen. Den älskade att poängtera de preliminära betygen och prioriterade dem små barnen. Deras prognos såg katastrofal ut och de provocerade fram fight efter fight. Sedan genomgick dem en radikal förändring och blev seriösa. De lade systematiskt upp planer för utrotning av världens befolkning. Denna hade en tendens att inte bry sig ett dugg.

+ Pigall

Tack! :)

Dejt i går....gick bra, trevlig fin kille :love: , jag tror dock inte jag är redo än för nått nytt :cautious:

Jo, jag tycker det alltid finns någon vegansk variant av buljong i affärerna :)

Duscha och åka in och handla det som jag glömde häromdagen.
Hela nästa vecka är fullbokad känns det som, mestadels möten på IFO.
Suck

Bitter moment.

Sambons mellansons tjej är på smällen, typ sensommarbebis.

Ska ta en lång dusch och grina lite och sen vara glad.
Det tog typ ett år och lite läkarbesök för att få till det trots att de är så unga.

Hoppas magen blir bättre sonic.

VV jaha vad ska man roa sig med inatt då? Se de sista skivorna på house, läsa om Freddie Mercury, pilla navelludd?

Bra fråga, den försöker jag med lösa.
Jag har dock fullt upp att vänja mig vid att jag är singel igen, mitt val men sveket jag åkte på svider.
Han har hört av sig flera gånger och jag har valt att inte svara, elakt ja kanske men känns som rätt beslut just nu åtminstone.

Usch :( Jag hoppas det ska kännas bättre snart, svek är aldrig kul :(

VV får nog bli musik och bok tror jag, hittar ju inget på internetz och roa mig med så :p

Själv fördriver jag tiden på ett annat forum och läser om städning, hoppas man hittar ett superbra tips på hur det sköter sig självt, inte låter och blir glänsande rent med givetvis :p;)

Självklart gör jag det *letar febrilt*
Hmm hur får jag bort rostfläckar på glasbord? tips någon?
Det är mitt balkongbord som tyvärr råkar ut för det av en konservburk, jag vill inte skrubba och riskera repor, ättika? bakpulver? Jag har ingen aning alla skonsamma, enkla och billiga tips mottages mycket tacksamt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 395
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
570
· Visningar
19 682
Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
297
Senast: emma-vsm
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka