Tråd för random bilder med roliga texter III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Screenshot_20230806-100803.png
 
:rofl:
Första jag tänkte var att vänta här nu, det här kan väl inte stämma. 1080i måste vara fel.
Det borde ju antingen vara dubbelt så många (2160) i:n eller bara hälften (540) i:n uppdelat på 2 delar (beroende på hur man ser det) för att det ska bli "rätt". Då utgår jag från att det verkligen är 1080i på bilden då. Har inte kontrollräknat.😅

Men förlorar nog lite av poängen med bilden då...:rofl::D
 
:rofl:
Första jag tänkte var att vänta här nu, det här kan väl inte stämma. 1080i måste vara fel.
Det borde ju antingen vara dubbelt så många (2160) i:n eller bara hälften (540) i:n uppdelat på 2 delar (beroende på hur man ser det) för att det ska bli "rätt". Då utgår jag från att det verkligen är 1080i på bilden då. Har inte kontrollräknat.😅

Men förlorar nog lite av poängen med bilden då...:rofl::D
Jag fastnade också på andra saker än poängen med bilden :p

Jag funderade på hur man gör för att vara säker på att det är just 1080 i:n och så vidare, eftersom man inte precis räknar sådana tal - och efter lite funderande kom fram till att det ju bara borde vara att skriva en massa i:n, och sedan markera stycket och kolla hur många tecken långt stycket är, och rätta till det tills det blir rätt.

Vilket kanske inte helt var meningen med bilden :angel:
 
Jag fastnade också på andra saker än poängen med bilden :p

Jag funderade på hur man gör för att vara säker på att det är just 1080 i:n och så vidare, eftersom man inte precis räknar sådana tal - och efter lite funderande kom fram till att det ju bara borde vara att skriva en massa i:n, och sedan markera stycket och kolla hur många tecken långt stycket är, och rätta till det tills det blir rätt.

Vilket kanske inte helt var meningen med bilden :angel:

"Skönt" att höra att det inte bara var jag. :D
Är nog lite yrkesskada som fick mig att fundera hur det egentligen blir just i det här fallet. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vad är det med det här med ananas på pizza? Jag är med på en engelskspråkig discord kanal och där kommer det upp minst en gång i månaden...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
3 628
Senast: Mia_R
·
Fordon Det är säkrare för cyklister att cykla i bredd eftersom bilister då hindras från att köra om när dom får möte. Omkörningarna går även...
12 13 14
Svar
264
· Visningar
7 593
Senast: Pinus
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
41
· Visningar
908
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp