Träckprov

R

Rene

Jag undrar lite över detta med träckprov. Vilket bolag är billigast? Har hört ryktas om att lantmännen har ett som man kan göra själv? Stämmer det? Är det gra isåfall? Erfarenheter..
 
Sv: Träckprov

Granngården och Apoteket säljer KollaMasken. Du gör inte provet själv, utan lådan innehåller allt du behöver för att samla ihop och skicka in provet, sen får du svar via mail, fax eller brev.

KollaMasken kostar väl runt 260 kr nånstans. SVAs priser hittar du på deras hemsida www.sva.se , och att ta prov själv och skicka till Vidilab hittar du priser på på deras hemsida också www.vidilab.se .
 
Sv: Träckprov

Kollamasken kostade 279 kronor på Granngården häromdagen.
Jag tror att Apoteket är något billigare.

Immer
 
Sv: Träckprov

Jag tänkte höra en grej. Kolla masken paketet kostar 270:- här hos granngården och innehåller allt man behöver. Men om man kryssar i på pappret att man vill ha gjort en odling vid eventuell blodmask kostar det väl extra?

Jag gjorde som jag brukar detta året också trots att jag funderade på att köpa ett kolla masken för all slippa köpa kuvert och allt det där. Men det borde vara billigare att skicka in med kolla masken paketet endå? För min del slutade det på 451:- och det är för träckprovet och sen för odlingen som är satt.
 
Sv: Träckprov

Immer skrev:
Kollamasken kostade 279 kronor på Granngården häromdagen.
Jag tror att Apoteket är något billigare.

Immer

Jag trodde också att Apoteket skulle vara något billigare, men de tar 280 kr. Ingen stor skillnad precis:angel:
 

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 507
Senast: Raderad medlem 149524
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 645
Senast: MiniLi
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 055
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
980
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp