Träckprov

H

Happy

Har bestämt mig för att göra ett träckprov på min pålle, men har lite frågor jag hoppas få svar på här! Hur går det till att göra ett träckprov, var skickar man det, hur lång tid tar det innan man får svar, kostnad, mm?

Min häst har stått hela vintern ihop med en annan häst, dom är 2 i stallet, kan man skicka deras prov ihop? Dom borde väl ha samma maskar, eller?

Tacksam för maskhjälp! :)

Det är hur de gick i somras som spelar in. Under vintern blir de inte smittade. Men visst kan ni ta ett gemensamt prov, dock skulle jag hellre lägga lite mer pengar på att ta individuella prov.

Du kan läsa mer här om priser och annat.

Tack för länken! Jättebra! :bow:

Nu undrar jag vilken sorts prov jag ska ta?!? :confused:
(Vi tar individuella prov)

Prov 501 ska du ha (195:-/st)...men vill du ha med bandmasken ska du ta prov nr 504 (305:-/st). Prover 500 är samlingsprover.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 216
Senast: Roheryn
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Habina
·
Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
2
Svar
22
· Visningar
1 852
Senast: maddie202
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka